Опубліковано 04.04.2018

39% імпортних постачань дизельного пального в Україну здійснювалось із РФ

У 2017 році 39% імпортних постачань дизельного пального в Україну здійснювалось із Російської Фередації, тоді як у 2016-му доля постачань із РФ становила лише 18%. Тенденція зростання імпортних постачань із РФ спостерігається і на початку 2018 року. Про це повідомляє прес-служба ДП «Держзовнішінформ».

Протягом 2017 року імпорт газойлю склав 4,9 млн тонн (на 8% більше, ніж у 2016 році) на загальну суму 2,5 млрд USD (на 29% більше, ніж у 2016 році). Протягом 2017 року майже всі постачання здійснювались за кодом УКТ ЗЕД 2710194300. Тільки 29% з імпортованих 4,9 млн тонн склали «прямі» постачання. Решта – 71% – «непрямі» постачання. Середньорозрахункова вартість за «непрямими» постачаннями становила 516 USD/т, у той час як за «прямими» – 508 USD/т. Різниця в ціні в 8 USD/т – це і є втрати від «непрямих» постачань, що за 2017 рік оцінюються майже в 28 млн USD.

Середньорозрахункова вартість дизельного пального 10 ppm на європейському ринку в 2017 році становила близько 490 USD/т. Ціна при «прямих» постачаннях у 508 USD/т дає розрахункову середню величину премії в розмірі 18 USD/т, що в цілому відповідає практиці при укладанні зовнішньоекономічних договорів. Географія поставок за країною відправника була представлена 17 країнами, основні з яких – Білорусія (42% ринку), РФ (39%) і Литва (11%).

«Аналіз географічної структури імпорту нафтопродуктів демонструє двократне збільшення обсягів імпорту дизельного пального з РФ у 2017 році в Україну. Із РФ було поставлено 2044 тис. тонн дизельного пального, що на 986,4 тис. тонн більше, ніж у 2016 році», – зазначають експерти відділу досліджень ринків нафтопродуктів та промислово-сировинних ресурсів ДП «Держзовнішінформ».

Експерти переконані, що збільшення обсягів постачань дизельного пального з РФ трубопровідним транспортом визначено, в першу чергу, його можливою найнижчою ціною реалізації серед цін на дизельне пальне за іншими напрямами постачання в Україну через його логістичні особливості. І за проведеними тендерами на державних підприємствах, на яких найнижча ціна – головний критерій перемоги, найбільш ймовірно, буде постачатися російське дизельне пальне.

Варто зазначити, що обсяги постачання дизельного пального з РФ у 2017 році дозволяють повністю задовольнити потреби ключових українських підприємств, що забезпечують життєдіяльність держави. І в 2018 році така ситуація збережеться. За наявності достатніх обсягів запасів дизельного пального в Держрезерві чи на складах державних підприємств (споживачів ДП), у випадку різкого скорочення чи припинення за тих чи інших обставин прокачки дизельного пального через трубопровід (за аналогією з ситуацією зі скороченням/падінням тиску при транзиті газу) – ризики щодо можливого припинення/суттєвого зменшення постачання дизельного пального буде нівельовано.

«За нашими оцінками, рівень запасів має становити близько 2-3 тижнів обсягів споживання, – термін, який необхідний на організацію та здійснення постачання значного ресурсу дизельного пального з інших напрямів», – зазначає заступник директора ДП «Держзовнішінформ» Олег Мельник.

Прес-служба ДП «Держзовнішінформ»

Поставити запитання