Бізнес-плани для перспективного та стабільного бізнесу.               14 червня 2021 року підписано меморандум про співробітництво між ДП “Держзовнішінформ” та Держмитслужбою

Бізнес-плани для перспективного та стабільного бізнесу.               14 червня 2021 року підписано меморандум про співробітництво між ДП “Держзовнішінформ” та Держмитслужбою
Опубліковано 06.09.2019

Майданчик для закупівель та продажів Е-Теnder.ua – нові рішення у системі Prozorro

Акредитований електронний майданчик Е-Теnder.ua системи Prozorro запровадив нові технічні рішення, які є ще одним кроком до розвитку публічних тендерів: державний онлайн-магазин Prozorro Market та функцію «Зв’язок плану з тендером».

Як повідомив директор Е-Теnder.ua Віталій Діхтяр, перший державний онлайн-магазин Prozorro Market  було створено у квітні цього року, пише Укрінформ.

Активно використовувати цей інструмент замовники та представники бізнесу почали уже з липня. Наразі в пілоті проєкту представлені здебільшого прості предмети закупівлі – такі як папір, канцелярське та офісне приладдя, комп’ютерне обладнання, медичні матеріали та фармацевтична продукція. Не так давно до переліку додали й інші групи товарів: нафта і дистиляти, фотокопіювальне та поліграфічне обладнання для офсетного друку, а також мережеве обладнання.

За словами Діхтяра, інструмент насамперед покликаний упорядкувати й полегшити допорогові закупівлі (закупівлі на суму менше як 200 тис. грн для товарів та послуг і 1,5 млн грн – для робіт). Участь у Prozorro Market наразі безкоштовна.

Доступ до онлайн-магазину можна отримати через майданчик E-Tender, що є офіційним учасником пілоту Prozorro Market. Адміністратори Prozorro Market – ДУ «Професійні закупівлі» та ДП «Медичні закупівлі України» – перевіряють (кваліфікують) постачальників перед допуском до оприлюднення їхніх товарів на Prozorro. Зокрема, ДП «Медичні закупівлі України» адмініструє медичні матеріали та фармацевтичну продукцію, а ДУ «Професійні закупівлі» – усі інші товари.

«Головне – постачальник подає всього один раз документи, його перевіряють, допускають і все. І вже далі він може виставляти продукцію відповідно до коду державного класифікатора, який представлений у пілоті. Постачальник не просто отримує можливість заявити про себе, а й отримати досвід використання нового каналу збуту і таким чином прорекламувати свій бренд. Такі великі та відомі бренди, як АШАН, WOG, METRO Cash & Carry, Rozetka, Епіцентр, та багато інших представників бізнесу вже в Prozorro Market», – додав Діхтяр.

Він також повідомив, що для замовників спрощено процедуру оголошення та проведення торгів на допорогові суми. Тепер достатньо зайти, обрати товар й купити його у конкретного перевіреного постачальника.

Крім того, за словами Діхтяра, для державних замовників важливо дотримуватися правомірного використання Prozorro Market. Для цього рекомендує зважати на інструкцію з використання е-каталогу, затверджену наказом ДП «Прозорро» № 16. Він наголосив, що каталог магазину формують із дотриманням принципів прозорості та вимог законодавства – згідно зі статтею 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Після закупівлі у Prozorro Market система автоматично сформує звіт про укладений договір.

Діхтяр також розповів про іншу важливу нову функцію – зв’язок річного плану з тендером, – яка запрацювала на майданчику з 23 серпня. Завдяки цій опції тепер можна повністю прослідкувати процес закупівлі – від планування до підписання договорів. Окрім того, це сприятиме поліпшенню процесу планування закупівель, що важливо для контролю та моніторингу за ними.

«Річний план закупівель є одним із найголовніших документів замовника, оскільки саме з нього розпочинається процес закупівлі, він фіксує річні потреби конкретного замовника у роботах, послугах чи товарах. До того ж, закон зобов’язує планувати процедури закупівлі, а відсутність її у плані є порушенням законодавства у цій сфері. Також, із запровадженням на майданчику нового функціоналу, наблизилися й до інтеграції з Держказначейством та можливості делегування закупівель на центральні закупівельні організації», – зазначив  директор Е-Теnder.ua.

Він наголосив, що сьогодні зв’язок плану з тендером є обов’язковим для надпорогових закупівель. «Виняток – лише другий етап конкурентного діалогу та закупівлі за рамковими угодами. Для допорогових закупівель та звітування ця функція є не обов’язковою. Перед тим, як оголосити новий тендер, який не був передбачений у річному плані, замовник має спершу його оновити. Тепер кожна закупівля має свій окремий ідентифікатор плану, тобто з одного плану можна створити лише одну закупівлю», – уточнив Діхтяр.

Він також нагадав, що на майданчику Е-Теnder.ua оприлюднена детальна інструкція для користувачів щодо створення та розміщення річного плану закупівель.

Діхтяр також повідомив, що в перший робочий день Парламенту, 29 серпня було зареєстровано законопроєкт про внесення змін до закону «Про публічні закупівлі»: «Ми очікуємо, що ближчим часом отримаємо нову редакцію закону «Про публічні закупівлі», який передбачить революційні зміни у цій сфері. Зокрема, введе поняття «спрощена закупівля» – це ті закупівлі, які сьогодні називають допороговими. Також проєкт має принципово нове в механізмі оскарження, передбачає 24 години на виправлення помилок у документах учасника, появу механізмів протидії цінового демпінгу, перехід від колегіальності тендерного комітету до уповноважених осіб. У проєкті закладене й поняття «електронні каталоги», які сьогодні мають назву Prozorro Market, про які йшлося вище. І це лише частина тих змін, які скоро отримає закупівельна спільнота».

Крім того, за його словами, вже проводяться розробки кабінету централізованих закупівельних організацій та поступовий перехід на електронну форму тендерної документації. Важливим у планах є інтеграція з іншими базами даних: ДФС (автоматичне отримання довідки про відсутність заборгованості з платежів) та Держказначейством (можливість бачити регулярність виплат та перевірити факт сплати з держбюджету за укладеними договорами).

Діхтяр підкреслив, що майданчик Е-Теnder.ua готовий допомогти увійти в курс нововведень персонально кожному користувачеві, та радить звертатися за консультацією до менеджерів компанії: тел.: 044 392 36 82/223 68 92; e-mail: support@e-tender.ua. На сайті майданчику також є детальні інструкції щодо роботи на майданчику як для замовника, так і учасника, велика база знань, експертних думок та статей.