Для проєктів будівництва залізничної колії європейського стандарту (євроколії) між великими містами України розглядаються кілька джерел фінансування.
Як передає Укрінформ, про це розповів заступник міністра фінансів Олександр Кава в інтерв’ю для “НВ Бізнес”.
“На сьогоднішній день розглядаються кілька джерел фінансування для цих (будівництва євроколії – авт.) проєктів: безпосередньо за рахунок Укрзалізниці, за рахунок кредитів, які будуть виплачуватися державою, а також за рахунок державного бюджету”, – сказав Кава.
Він зазначив, що проєкти будівництва високошвидкісних залізниць, як правило, не окуповуються в чистому вигляді, проте вони дають потужний поштовх соціально-економічному розвитку регіонів і країни в цілому.
За словами Кави, про можливості і доцільність реалізовувати такі проєкти можна буде говорити після підготовки техніко-економічного обґрунтування (ТЕО) – документа, який дозволить оцінити існуючі та перспективні пасажиропотоки, маршрути, черговість їх запуску, а також вартість і терміни реалізації проєкту. Цьогоріч планується розпочати роботу з підготовки ТЕО.
“Євроколію для України доцільно починати розвивати на залізничних маршрутах, що з’єднують прикордонні українські міста з європейськими залізницями. Більш того, в Україні вже є ділянки залізниці з шириною колії 1 435 мм. Наприклад, із Польщі євроколія доходить до Ковеля, а з Угорщини та Словаччини через Чоп до Мукачева”, – пояснив заступник міністра.
Він додав, що євроколію від Чопа планується продовжити до Ужгорода, що дозволить запустити прямі поїзди до Праги, Братислави, Відня, Мюнхена, Бухареста, Софії та інших європейських міст. У 2021 році з державного бюджету передбачено фінансування підготовки проєктної документації для цього будівництва.
Крім цього, в Україні заплановане будівництво хабів пересадки з української колії на європейську у Львові, Ужгороді, Ковелі та Чернівцях.
Як повідомляв Укрінформ, заступник міністра інфраструктури України Дмитро Абрамович під час всеукраїнського форуму «Україна 30. Інфраструктура» розповів, що проєкт високошвидкісного залізничного сполучення в Україні розпочнуть втілювати у життя вже у 2021 році. Планується, що перша така залізнична євроколія з’єднає місто Львів із країнами Європи.
За словами Абрамовича, якщо нині шлях від Києва до Львова, а це 611 км, можна подолати за 5 годин, то за умови реалізації цього проєкту час можна буде скоротити до 2 год. 40 хв.