Найперспективнішими з точки зору експортної привабливості є будь-які напрямки аграрного виробництва, що мають фінансування фондів та профільні асоціації з активною позицією. Неважливо, чи нішевий це напрямок, чи мейнстрімовий. Про це розповіла Ірина Зеленіна, директорка «Центру підтримки експорту КТПП» у матеріалі «Як вийти на зовнішні ринки українським фермерам» сайту Kurkul.com.
За її словами, найактивнішими в плані просування своїх членів та продукції за кордоном є Асоціація «Ягідництво України» та Українська Асоціація експортерів та переробників меду.
«Взагалі, Україна за останні 8 років зробила дуже великий крок у бік якості і обсягу експортованої продукції. Закордонні компанії вже розглядають нас як конкурентів. Доказом цього можна вважати непідробний інтерес міністра агробезпеки Об’єднаних Арабських Еміратів до українського стенда на останній виставці Gulfood в Дубаї. Продукція українського фермерства цікава закордонному ринку, але поборотися за місце під сонцем однозначно доведеться — це конкурентне середовище», — заявила Ірина Зеленіна.
Також вона наголосила на важливості об’єднання виробників заради взаємної вигоди при проходженні складних експортних процедур, несенні логістичних та маркетингових витрат.
«Не те щоб об’єднання декількох фермерів в якийсь альянс можна розцінювати як панацею для безперешкодного просування їхньої с/г продукції на зовнішні ринки, але будь-яке укрупнення та масштабування однодумців дає синергетичний ефект: допомагає конкурувати з більшими компаніями і дозволяє більш плавно рухатися до мети», — зауважила експертка.