ДП «Держзовнішінформ» здійснює моніторинг цін на зовнішньому і внутрішньому ринках, згідно з наказом Міністерства розвитку і торгівлі України.               Інформаційно-аналітичні продукти компанії включені Державною податковою службою України до переліку джерел інформації для отримання котирувальних цін.               Нормативно-правові акти

Бізнес-плани для перспективного та стабільного бізнесу.               14 червня 2021 року підписано меморандум про співробітництво між ДП “Держзовнішінформ” та Держмитслужбою
Опубліковано 08.09.2021

Рада ухвалила за основу законопроєкт про створення організацій водокористувачів

Верховна Рада ухвалила в повторному першому читанні законопроєкт № 5202-д “Про організації водокористувачів та стимулювання гідротехнічної меліорації земель” який має упорядкувати процедуру створення ОВК в Україні.

Як повідомляє кореспондент Укрінформу, відповідне рішення підтримали 312 народних депутатів.

Як йдеться у пояснювальній записці до проєкту закону, Україна має близько 40,5 млн га земель, придатних для ведення сільського господарства, з них 2,2 млн га формально віднесено до зрошуваних (з урахуванням окупованих територій). Враховуючи зміни клімату, площа сухої та дуже сухої ріллі, що потребуватиме зрошення, у подальшому буде лише збільшуватись. На сьогодні площа земель, які фактично зрошуються, зменшилася на понад 70%. Так, за даними Державного агентства водних ресурсів України у 2016 році гідротехнічна меліорація здійснювалась на 477 тис. га землі, у 2017 році – 497 тис. га землі, у 2018 – 511 тис. га землі, у 2019 – 532 тис. га землі, у 2020 – 551 тис. га.

У документі йдеться, що метою законопроєкту є: збільшення площі землі, на якій застосовується гідротехнічна меліорація; підвищення ефективності сільського господарства; зменшення собівартості поливу земельних ділянок; мінімізація ризиків припинення подачі/відведення води під час вегетаційного сезону; зменшення витрат держави на адміністрування системи меліорації; недопущення деградації ґрунтів.

Наголошується, що завданням законопроєкту є: створення правової бази для створення та діяльності ОВК; передача ОВК функцій управління частиною об’єктів меліоративної інфраструктури (інфраструктурою нижчого рівня); створення правових механізмів для внесення інвестицій в існуючу меліоративну інфраструктуру та будівництва нової меліоративної інфраструктури (як в рамках ОВК, та і не в рамках ОВК).

Крім того, документом передбачено створення передумов для утримання водокористувачами меліоративної інфраструктури та залучення інвестицій в неї. Зокрема, виокремлення меліоративної мережі; внесення до Державного земельного кадастру відомостей про її складові та земельні ділянки, меліорацію на яких мережа може забезпечувати; включення до реєстру речових прав на нерухоме майно відомостей про права на меліоративну мережу та її окремі складові.

Законопроєктом також визначається правовий статус ОВК як юридичної особи з неприбутковим статусом. Унормовується процедура створення та набуття ОВК прав на об’єкти меліоративної інфраструктури. Приміром, пропонується, що засновниками та членами ОВК можуть бути виключно власники земельних ділянок сільгосппризначення, які об’єднуються для забезпечення використання, експлуатації та технічного обслуговування об’єктів інженерної інфраструктури меліоративних систем. Передбачається, що об’єкти меліоративної мережі, які перебувають у державній або комунальній власності чи є безхазяйними, безоплатно передаються ОВК, територія обслуговування якої збігається з територією обслуговування відповідної мережі.

Документ містить положення, спрямовані на спрощення адміністративних процедур щодо будівництва та експлуатації меліоративних мереж та їх окремих об’єктів. Приміром, трубопроводи внутрішньогосподарських меліоративних систем виключаються із переліку об’єктів будівництва, що дасть можливість не проходити процедуру оформлення документів на будівництво при прокладенні або ремонті трубопроводу, через який вода надходить до поливальної техніки.

За прогнозом, ухвалення законопроєкту матиме своїм наслідком збільшення площі землі, на якій застосовується гідротехнічна меліорація, зменшення собівартості поливу та осушення земельних ділянок, мінімізацію ризиків припинення подачі/відведення води під час вегетаційного сезону, мінімізацію ризиків деградації ґрунтів. Що в свою чергу призведе до підвищення урожайності сільськогосподарських культур та підвищення ефективності сільського господарства, збільшення частки високомаржинальних культур і зайнятості населення в сільській місцевості. А також дозволить зекономити державні кошти на адмініструванні систем гідротехнічної меліорації та збільшити податкові надходження.

 

www.ukrinform.ua