Глобальна брак мікросхем в автопромі не припиниться навіть через рік. За оцінками учасників галузі, галузі буде потрібно ще як мінімум 15-20 місяців, щоб подолати дефіцит напівпровідників, хоча в наступному році його вплив на виробництво має бути вже менш серйозним. «Постачальники мікроелектроніки посилаються на структурні проблеми з попитом», – розповів на минулому нещодавньому Мюнхенському автосалоні глава концерну Daimler Ола Калленіус. Ситуація збережеться в 2022 році, але може стати менш напруженою в 2023 році, упевнений топ-менеджер. Глава концерну Volkswagen Герберт Дисс вважає, що в найближчі місяці і навіть роки ситуація з дефіцитом мікроелектроніки ненормалізується, оскільки напівпровідники як і раніше користуються величезним попитом по всьому світу і потреба в них буде тільки рости. «Інтернет речей зростає і для збільшення потужностей буде потрібно час. Ймовірно, це буде вузьким місцем в найближчі місяці і роки», – зазначив він.
За словами глави BMW Олівера ЦИПС, проблеми з ланцюжком поставок збережуться в наступні 6-12 місяців. Крім того, автовиробникам доводиться конкурувати за мікрочіпи з великими технологічними корпораціями на кшталт Apple, яка, за даними аналітиків, здатна заплатити виробникам напівпровідників більше, ніж автомобільні компанії.
Згідно з прогнозом The Boston Consulting Group (BCG), світовий дефіцит компонентів автоелектроніки скоротить виробництво автомобілів за підсумками 2021 року на 7-9 млн машин. Як говориться в дослідженні BCG, в I кварталі 2021 року виробничі втрати світових автовиробників склали приблизно 1,4 млн машин, в II кварталі – 2,6 млн шт. У III і IV кварталах, за прогнозами компанії, падіння складе від 3 млн до 5 млн одиниць в залежності від сценарію розвитку ринку. Аналітики констатують, що поставки мікросхем поступово відновлюються, однак пандемія продовжує вносити свої корективи. Зокрема, більш активне відновлення виробництва в III кварталі не відбувається через спалах штаму коронавируса «дельта». Таким чином, в BCG очікують вихід пропозиції мікрочіпів до рівня, коли воно зможе задовольнити попит галузі, не раніше другого півріччя 2022 року.
ukrautoprom.com.ua