1 жовтня на біржі ICE у Лондоні контракти на білий цукор подорожчали на 1,2%, з початку року ціни на цукор зросли на 22%, підрахували експерти Bloomberg. Водночас, вартість ф’ючерсних контрактів на цукор-сирець у Нью-Йорку зросла на 1,1%. Різке зростання цін на цукор почалося в серпні, коли стало зрозуміло, що через заморозки в Бразилії, яка є найбільшим виробником та експортером цукру, виробництво та постачання сировини на світовий ринок скоротяться.
Крім погодних аномалій у Бразилії, на ринок вплинув дефіцит енергоносіїв у країні та підвищення цін на паливо. Зокрема, імпорт бензину до Бразилії зріс більше ніж удесятеро у третьому кварталі року, повідомила державна енергетична компанія Petrobras.
Через енергетичну кризу ціни на паливо в Бразилії зросли, що підвищило попит на етанол, який використовується в автомобілях у вигляді суміші з бензином або дизельним паливом. В результаті виробники стали переробляти більше цукрової тростини на біопаливо. «Ринок етанолу в Бразилії та міжнародний ринок цукру борються за бразильську тростину», — розповів керівник американського дослідження продуктів харчування та агробізнесу Rabobank Енді Дафф.
Другий найбільший світовий експортер цукру — Індія — планує збільшити використання етанолу і досягти того, щоб він склав 20% паливних сумішей для автомобілів у країні до 2025 року. За заявою Асоціації виробників цукру Індії, ця стратегія може призвести до падіння виробництва рафінованого цукру в країні вже наступного року.
За підрахунками міжнародної компанії з торгівлі сировинними товарами Engelhart Commodities Trading Partners, у 2022/2023 МР експорт індійського цукру може впасти більше ніж удвічі, порівняно з експортом 6 млн тонн цього року.
Два найбільші гравці на ринку цукру — Бразилія та Індія — будуть змушені виробляти більше етанолу з цукрової тростини в наступні 12 місяців через підвищення цін на пальне, що сприятиме подальшому зростанню цін на цукор, прогнозує аналітик Group Sopex Джон Стенсфілд.