ДП «Держзовнішінформ» здійснює моніторинг цін на зовнішньому і внутрішньому ринках, згідно з наказом Міністерства розвитку і торгівлі України.               Інформаційно-аналітичні продукти компанії включені Державною податковою службою України до переліку джерел інформації для отримання котирувальних цін.               Нормативно-правові акти

Бізнес-плани для перспективного та стабільного бізнесу.               14 червня 2021 року підписано меморандум про співробітництво між ДП “Держзовнішінформ” та Держмитслужбою
Опубліковано 03.12.2021

ВР підвищила мито на експорт брухту з EUR58 до EUR180 за тонну

Верховна Рада в рамках прийнятих у четвер змін до державного бюджету на 2021 рік внесла, зокрема, зміни до прикінцевих та перехідних положень закону України №1419-IX щодо зменшення дефіциту брухту на внутрішньому ринку, збільшивши експортне мито з EUR58 до EUR180 за тонну брухту.

За законопроект про внесення змін до додатків №1 та №3 закону України “Про державний бюджет України на 2021 рік” (щодо реалізації інфраструктурних проектів та розвитку об’єктів соціально-культурної сфери) на засіданні парламенту в четвер проголосували 242 депутати.

Раніше, у травні 2021 року термін дії експортного мита на брухт чорних металів було пролонговано до 15 вересня 2026 року.

Підвищення експортного мита набуде чинності після опублікування змін до бюджету.

Заступник голови комітету Верховної Ради з питань економічного розвитку Дмитро Кисилевський на сторінці у Facebook привітав підвищення вивізного мита на брухт.

“Верховна Рада сьогодні підтримала поправку про підвищення експортного мита на брухт до EUR180 за тонну. Чому це важливо? Брухт – дефіцитна сировина для українських металургійних підприємств. Через його брак є загроза зупинення заводів із десятками тисяч працівників”, – констатував депутат.

Водночас він зазначив, що дефіцит, про який останніми роками вже майже забули, спричинив цього року масове вивезення брухту за кордон, насамперед до Туреччини.

“На жаль, уряд не зміг вчасно зреагувати і мовчки дивився, як тіньовий бізнес заробляє на експорті дефіцитної сировини за кордон. І проект постанови уряду про тимчасове ембарго, і урядовий законопроект про збільшення мит на брухт до EUR200 на тонну так і залишилися проектами. Як наслідок, обсяги вивезення брухту з України цього року зросли майже у 16 (!) разів за десять місяців”, – написав нардеп.

За його словами, одна тонна вивезеного брухту дає Україні приблизно вп’ятеро менше податкових надходжень, ніж його переробка у країні. Тому експорт 500 тис. тонн брухту за січень-жовтень призвів до недоотримання бюджетом приблизно 3,7 млрд грн надходжень у разі, якби цей брухт було перероблено в Україні.

“Тим часом наші сусіди, і Росія, і Євросоюз, демонструють нам, як вчасно захищати свої економічні інтереси. Росіяни різко підвищили експортне мито – втретє за цей рік. Цього разу – до EUR100 за тонну. Євросоюз, на який припадає 25% світового ринку брухту, готує заборону на вільне вивезення цієї сировини до країн, що не є членами Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР), у такий спосіб фактично обмежується експорт до Китаю, США, РФ, Індії та інших найбільших споживачів брухту. ЄС планує додатково обмежувати вивезення брухту, якщо експорт стрімко зростає або раптом з’ясується, що переробка брухту в певній країні може завдати шкоди екології”, – констатував Кисилевський.

І якщо не буде обмежень щодо вивезення брухту з України, то Туреччині чи Придністров’ю вигідніше буде забирати сировину в Україні, ніж у Росії. Без сировини ризикує залишитись галузь, яка дає роботу більш ніж 200 тисячам українців.

“Пасивність українського уряду на цьому фоні викликає нерозуміння ще й тому, що це той самий український уряд, який раніше взяв надзобов’язання щодо зниження викидів CO2. Можливо, не всі знають, але єдина на сьогодні технологія, що дає змогу суттєво знижувати викиди СО2 у металургії, передбачає використання брухту, тобто уряд бере зобов’язання, не розуміючи реального шляху його виконання. Довелося допомогти чиновникам зробити те, що мають зробити самі, але не змогли. Робочі місця та зниження викидів СО2 – ось чому дуже важливо, що поправку про підвищення експортного мита на брухт сьогодні прийнято”, – резюмував народний депутат.

Як повідомлялося, Україна за 11 місяців 2021 року наростила експорт брухту чорних металів, за оперативними даними, у 25 разів порівняно з аналогічним періодом минулого року – до $211,92 млн із $8,55 млн.

Крім того, стрімке зростання експорту брухту стало причиною звернення “Укрметалургпрому”, “Укртрубопрому” та Федерації роботодавців України (ФРУ) до найвищого керівництва країни щодо запровадження заборони на експорт брухту чорних металів до кінця 2023 року для збереження стабільної роботи вітчизняних метпідприємств.

З огляду на звернення Міністерство економіки оприлюднило проект постанови Кабінету Міністрів про тимчасову – до кінця 2022 року – заборону експорту брухту з країни. Також Мінекономіки розробило і направило до Кабміну законопроект про підвищення вивізного мита на брухт чорних металів із нинішнього EUR58/тонна до EUR200/тонна.

 

ua.interfax.com.ua