ДП «Держзовнішінформ» здійснює моніторинг цін на зовнішньому і внутрішньому ринках, згідно з наказом Міністерства розвитку і торгівлі України.               Інформаційно-аналітичні продукти компанії включені Державною податковою службою України до переліку джерел інформації для отримання котирувальних цін.               Нормативно-правові акти

Бізнес-плани для перспективного та стабільного бізнесу.               14 червня 2021 року підписано меморандум про співробітництво між ДП “Держзовнішінформ” та Держмитслужбою
Опубліковано 28.04.2022

ВР пропонують скасувати пільги на ввезення нафтопродуктів

Верховній Раді пропонують скасувати 7-відсотковий ПДВ на ввезення моторного палива й нульовий акциз на постачання бензину та скрапленого газу.

Законопроєкт №7311 від 24 квітня 2022 року авторства групи народних депутатів, зокрема голови комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данила Гетьманцева, зареєстровано у ВР.

Законопроєкт пропонує вилучити внесені трохи більше місяця тому норми щодо зниження з 20% до 7% ставки ПДВ на моторне паливо та встановлення нульового акцизу на бензини, важкі дистиляти, скраплений газ.

Відповідно до пояснювальної записки, метою законопроєкту є забезпечення у період дії воєнного стану умов для належного функціонування економіки, а також належного наповнення дохідної частини бюджету за рахунок надходження податкових і митних платежів.

У записці уточнюється, що за тиждень унаслідок дії звільнення від оподаткування ввізним митом та ПДВ до бюджету не надійшло 417 млн грн.

Водночас, за прогнозом директора консалтингової групи А-95 Сергія Куюна, скасування пільгового оподаткування призведе до зростання цін на бензин та дизель як мінімум на 10-12 грн/л – до 45 грн/л та 48 грн/л за нинішньої ціни у 34,10 грн/л та 38,7 грн/л відповідно.

“Скасування акцизу та зменшення ПДВ з 20% до 7% у середині березня знизило ціни на 10-12 грн/л. Відповідно повернення податків призведе до зворотного ефекту”, – написав він у своєму фейсбуці в середу ввечері.

Водночас експерт звертає увагу, що дефіцит палива визначає його реальну ціну на ринку в 40 грн/л і 45 грн/л, незважаючи на встановлення урядом граничних цін, і з огляду на це після скасування пільг пальне коштуватиме мінімум 52 грн/л та 55 грн/л.

Він припустив, що ухвалення цього законопроєкту вкрай негативно позначиться на українській економіці та споживачах, а сам документ є відповіддю на зловживання під час запровадження безмитного імпорту автомобілів.

При цьому, за його словами, завданням номер один є наповнення ринку пальним, і альтернативою скасування пільг може стати скасування або ослаблення державного регулювання.

“Якщо й допустити підвищення цін, то за рахунок скасування держрегулювання або його послаблення. Ціна зросте, але не так сильно, як від повного повернення податків, і буде ефект через стимулювання наповнення ринку”, – висловив думку Куюн.

За його словами, до держрегулювання та збільшення податків можна буде повернутися тільки після побудови нової системи постачань пального в країну через західний кордон.

Як повідомлялося, у середині березня ВР ухвалила закон (законопроєкт №7137-д) про додаткові податкові стимули для підтримки бізнесу під час війни.

Згідно з законом, тимчасово, на період дії правового режиму воєнного стану, операції з постачання на митну територію України та ввезення на неї бензинів моторних, важких дистилятів та скрапленого газу (на які встановлено ставку акцизу EUR0,00 за 1 тис. літрів), а також нафти або нафтопродуктів сирих, отриманих з бітумінозних порід, оподатковуються за ставкою 7%.

Нульовий акциз встановлюється на бутан, ізобутан, скраплений газ (пропан або суміш пропану з бутаном) та інші гази, важкі дистиляти (газойль), інші нафтопродукти, інші бензини, бензини моторні.

Відповідні зміни до Податкового кодексу ініційовано Кабінетом Міністрів України, який зазначив, що реалізація законопроєкту дасть змогу забезпечити населення країни паливом без збільшення ринкових цін.

 

ua.interfax.com.ua