Про це повідомляє Укрінформ з посиланням на Мінагрополітики.
Зазначається, що в мирний час Україна експортувала 5 млн тонн зерна у місяць, але через блокування українських морських портів у березні вдалося вивезти залізницею, авто та дністровським портовим шляхом лише 200 тисяч тонн.
На сьогодні в Україні залишається ще 20 млн тонн зерна торішнього врожаю, яке не потрібне для внутрішнього споживання і передбачене на експорт.
«Наразі ми шукаємо можливості для перевезення Україною зерна через литовські та латвійські порти. Потенціал порту не викликає сумнівів. Залізниці викликають занепокоєння. У Польщі рейки вужчі, ніж в Україні, Литві та Латвії», – зауважив Навіцкас.
На переконання Войцеховського, порушення експортного маршруту України на Близький Схід та Північну Африку є серйозною проблемою, також існують побоювання, що перебої з постачанням пшениці можуть спричинити деяку напруженість та проблеми у цих регіонах.
«Проте дуже важливо підтримати Україну, забезпечивши альтернативні експортні коридори, наприклад через Польщу, порти Балтійського моря, Литву, Клайпедський порт – дуже важливо продовжувати експорт», – підкреслив єврокомісар із сільського господарства.
Своєю чергою Сольський подякував Навіцкасу, який став першим міністром сільського господарства, що відвідав Україну під час війни. А також висловив подяку литовському уряду та всім литовцям, які підтримують Україну.
Як повідомлялось, Україна та Європейський Союз активізували роботу над підготовкою підписання Угоди про оцінку відповідності та прийнятності промислових товарів (АСАА, «промисловий безвіз»).
www.ukrinform.ua