Найбільша польська нафтова компанія зафіксувала зростання обсягів продажу пального на своїх автозаправних станціях на 10% в останні місяці, після прибуття українських біженців. Про це повідомляє Bloomberg.
За оцінками PKN Orlen SA, на які посилається видання, у Польщі з населенням 38 мільйонів з’явилось близько 1 мільйона українських автомобілів, що і стало основною причиною раптового збільшення продажів пального в країні.
За даними польської прикордонної служби, з початку російського вторгнення в Україну наприкінці лютого до Польщі приїхало майже 4 мільйони українців, з яких уже 1,9 мільйона повернулися на Батьківщину.
«Додатковий попит виникає в той час, коли Польща намагається замінити близько 4 мільйонів тонн імпортного дизельного пального, або приблизно п’яту частину загального споживання країни, яке до війни переважно постачалося з росії», — пише Bloomberg.
«Є глобальна проблема з продуктом, і це велика проблема», — заявив журналістам у Варшаві головний виконавчий директор PKN Orlen Даніель Обайтек.
Проте він не бачить ризику того, що Польща відчуватиме брак дизельного пального, роздрібні ціни на яке підскочили на 37% порівняно з довоєнним рівнем.
Він також сказав, що не припускає, що уряд у Варшаві прийме угорську модель, знизивши ціни на пальне для місцевих водіїв принаймні на цю мить.
Як повідомляв enkorr, з кінця травня угорський уряд запровадив обмеження на заправку на АЗС для автомобілів з неугорськими реєстраційними номерами, пояснивши це таким явищем як бензиновий туризм і зловживанням замороженою ціною на бензин.
enkorr.ua