За даними Міністерства інфраструктури України, наразі в Босфорі на інспекційну перевірку представниками Спільного координаційного центру для завантаження українським зерном очікують 92 судна.
Внаслідок штучної затримки інспектування представниками рф черга продовжує зростати. Так, із заявлених на інспектування 65 кораблів російські інспектори зареєстрували на сьогодні лише 3 судна. Це уповільнює роботу українських портів та зменшує експорт агропродукції щонайменше на 3 млн тонн на місяць.
За два дні з портів Великої Одеси вийшли 4 судна, а під завантаженням залишаються ще 23 судна. Ставка добової оренди з Чорного моря за два останніх тижні знизилася майже вдвічі, незважаючи на відкритий саботаж з боку росіян у Стамбулі, оскільки судновласники можуть реально прогнозувати час простоїв, – розповів директор BPG Shipping Іванов. Зараз деякі орендарі вимагають у судновласників урахування в ставці фрахту до 20 днів очікування в Стамбулі за рахунок судновласника, тому вартість фрахту знизилася, що дозволило трейдерам підвищити закупівельні ціни.
Експерти очікують, що у січні вартість фрахту незначно виросте, хоча наразі Чорне море залишається найдепресивнішою ділянкою для фрахту і певна кількість судів стоїть у споті. Надалі на фрахт впливатимуть збільшення продажів та погодні умови, які судновласники враховуватимуть у вартості.
«Зараз всі розуміють, що наявність інспектування у Стамбулі стало інструментом рф для підвищення вартості українського зерна та, відповідно, покращення конкурентоспроможності російського. Хочеться вірити, що абсурдні перевірки вдасться скасувати, хоча б для вже завантажених судів, що дозволить кардинально скоротити загальний час інспекцій», – додали у BPG Shipping.
graintrade.com.ua