Обсяги перевезень рудних вантажів у напрямку західних прикордонних переходів продовжують зростати через поліпшення цінової кон’юнктури на ринку ЄС, що призвело до незначного накопичення вагонів у напрямку переходів Ізов – Грубешів (Польща), Ужгород – Матевці (Словаччина), Батєве – Еперешке (Угорщина) і збільшення загальної черги на 1,2 тис. вагонів.
“Загальне накопичення вагонів у напрямку 13 прикордонних переходів становить 16,185 тис. вагонів, з яких із зерном – 3,647 тис. вагонів. За останній тиждень накопичення зросло на 1,2 тис. вагонів, у вагонах-зерновозах навпаки зменшилося на 204 вагони”, – повідомив заступник директора департаменту комерційної роботи УЗ Валерій Ткачов на нараді з учасниками ринку в четвер.
За його словами, в середньому за добу “Укрзалізниця” передає західним партнерам 1,956 тис. вагонів, із них – 641 вагон із зерном.
“Отже, загальний час очікування в черзі сягає в середньому загалом вісім діб, а вагонів із зерном – не більше шести діб”, – зазначив Ткачов.
Найбільше накопичення вагонів фіксують у напрямку переходу Ізов – Грубешів (Польща) – 3,716 тис. вагонів, із них 507 із зерном за щодобового пропуску через перехід 490 вагонів.
“Навантаження на цей стик збільшилося через зростання відвантажень рудних вантажів. Нарешті у нас поїхала руда на перехід Ізов – Грубешів, і це суттєво наростить нам щодобову передачу вантажів на експорт, тому що цей перехід спеціально будувався для перевезення рудних вантажів і є найпотужнішим за продуктивністю прикордонним переходом. Останнім часом він працював на половину своєї потужності через падіння перевезень руди”, – зазначив Ткачов.
Також через збільшення перевезень руди на 400 вагонів зросло накопичення вагонів на переході Ужгород – Матевці (Словаччина) та на 256 вагонів на Батєве – Еперешке (Угорщина). “На Батєве – Еперешке ситуація найскладніша: час в очікуванні перетину кордону на цьому переході наразі становить до 17 діб”, – констатував представник УЗ.
Він звернувся до вантажовідправників, за можливості, тимчасово обмежити навантаження зерна в напрямку цього переходу, щоб дати можливість іноземним перевізникам прийняти раніше узгоджені вантажі та не збільшувати накопичення вагонів на мережі УЗ.
“Зростання накопичення вагонів на мережі в напрямку цього переходу ускладнить роботу перевізника. На інших прикордонних переходах у нас є вільні потужності, і ви можете туди направляти експортні вантажі”, – закликав Ткачов.
Раніше повідомлялося, що УЗ у січні 2023 року збільшила обсяги перевезень залізної руди на 45%, як порівняти з груднем-2022 – до 1,14 млн тонн.
interfax.com.ua