Наразі ціна сировини зберігається на високому рівні
Ціни на залізну руду до кінця поточного року впадуть до $90/т, а напруга на ринку цієї сировини зменшиться в другій половині 2023-го. Такий прогноз дав Ян Ропер з Kallanish Consulting Services на профільній конференції, повідомляє Kallanish.
За словами експерта, у 2022-му морські постачання залізної руди впали на 50 млн тонн, проте в поточному році вони можуть зрости на 60 млн тонн через відновлення обсягів з Бразилії, Індії та, можливо, РФ та України.
На фоні падіння видобутку руди в Китаї у 2022-му та скорочення її імпорту до країни в порівнянні із попереднім роком ринок цієї сировини був відносно напруженим попри падіння обсягів виробництва сталі. За прогнозами експерта, при відсутності карантинних обмежень пропозиція залізної руди в Китаї у 2023-му зросте, особливо зважаючи на високі цінові стимули в першому півріччі.
Зростанню споживання залізної руди у поточному році, на думку Ропера, може перешкодити збільшення використання брухту в Китаї та активніше відновлення глобального виробництва в електродугових печах у порівнянні із домнами. Ці тенденції повинні сприяти зниженню цін на сировину до другої половини 2023-го.
Наразі ціни на руду продовжать зберігатися на високому рівні (вони повернулися до $130/т), оскільки металургійні заводи збільшують виробництво у свій традиційний пік сезону – квітень-травень.
З огляду на обмеження щодо сталеливарного виробництва в Китаї та значну рентабельність сталі, аналітик прогнозує, що протягом року буде спостерігатися розширення спредів за сортами.
Нагадаємо, що рейтингове агентство Moody’s очікує зниження цін на руду на початку або в середині 2024 року, оскільки зростання світової пропозиції почне випереджати попит. Водночас літній сезон у південній півкулі та пов’язані із цим погодні умови обмежили видобуток з боку Австралії та Бразилії, що призвело до скорочення світових постачань сировини. Це підтримуватиме ціни на рівнях вище $100/т принаймні протягом першого півріччя 2023-го.
Як повідомляв GMK Center, збільшення постачань брухту компенсує попит на залізну руду в 35 млн тонн з боку сталеливарного сектору Китаю. Про це йдеться в огляді Китайського науково-дослідного інституту планування та досліджень металургійної промисловості (MPI). Очікується, що споживання руди китайськими металургами у 2023-му впаде на 2,3% у порівнянні з попереднім роком – до 1,33 млрд тонн.