ДП «Держзовнішінформ» здійснює моніторинг цін на зовнішньому і внутрішньому ринках, згідно з наказом Міністерства розвитку і торгівлі України.               Інформаційно-аналітичні продукти компанії включені Державною податковою службою України до переліку джерел інформації для отримання котирувальних цін.               Нормативно-правові акти

Бізнес-плани для перспективного та стабільного бізнесу.               14 червня 2021 року підписано меморандум про співробітництво між ДП “Держзовнішінформ” та Держмитслужбою
Опубліковано 19.04.2023

Зерновий коридор: СКЦ відновить реєстрацію й інспектування суден

Спільний координаційний центр (СКЦ) у Стамбулі відновить реєстрації та інспектування суден, які виконують рейси в межах Ініціативи щодо безпечного транспортування зерна та продуктів харчування з українських портів у Чорному морі. Про це повідомив віце-прем’єр — міністр розвитку громад, територій та інфраструктури Олександр Кубраков.

Завершили зустріч з Хулусі Акаром, міністром національної оборони Туреччини. На порядку денному головне питання — розблокування та забезпечення ефективного функціонування Чорноморської зернової ініціативи. Дійшли згоди щодо поновлення реєстрації та інспектування суден, що прибувають під завантаження українським збіжжям”, — написав Кубраков у Facebook.

Він нагадав, що з 10 квітня Росія припинила реєстрацію нового вхідного флоту до участі в Ініціативі та відмовилась працювати за планами українських портів. Це зробило неможливим складання інспекційних планів та фактично зупинило вхід нових суден в рамках Зернової ініціативи.

Кубраков поінформував, що за останні два дні, 17-18 квітня, не було складено інспекційного плану та не проведено жодної інспекції в територіальних водах Туреччини.

18 квітня українська сторона запропонувала провести хоча б 2 інспекції вихідного та 2 інспекції вхідного флоту. Ця пропозиція була підтримана також турецькою стороною, але не була реалізована через позицію Росії.

Вимагаючи регулювати діяльність українських портів шляхом визначення суден, які можуть брати участь в Ініціативі, Росія порушила офіційні процедури Спільного координаційного центру та умови Зернової угоди зокрема. Вимоги контролювати та втручатися в роботу українських портів є неприйнятними для нас”, — наголосив Кубраков.

Він додав, що, незважаючи на те, що інспекції суден будуть поновлені, український уряд продовжує робочі консультації з ООН та Туреччиною щодо шляхів забезпечення повноцінного виконання зернової угоди з дотримання зобов’язань всіх сторін та процедур СКЦ.

17 березня було погоджено продовження дії Ініціативи з безпечного транспортування агропродукції через Чорне море під егідою ООН ще на 120 днів — до середини липня 2023 року. Водночас, російська сторона наполягає, що з її боку угоду продовжено лише на 60 днів.

Наприкінці липня представники України, Туреччини та ООН підписали у Стамбулі Ініціативу щодо безпечного транспортування зерна та продуктів харчування з українських портів, яка покликана частково розблокувати українські морські порти Одеса, Чорноморськ і «Південний» для експорту зерна та добрив. Аналогічну угоду ООН та Туреччина підписали з Росією. Перше завантажене судно в рамках Ініціативи вийшло з Одеського порту 1 серпня.

«Зернова ініціатива» дозволила розблокувати порти Великої Одеси, які до війни на 80% були воротами для агроекспорту, підтримати українських аграріїв, збільшити надходження валютної виручки в Україну, стабілізувати світові ціни на продовольство та запобігти суттєвому погіршенню гуманітарної ситуації в державах, які знаходяться на межі голоду, зокрема Ефіопії, Сомалі, Афганістану.

За даними ООН, зерновим коридором з українських портів станом на 18 квітня відправлено 28,4 млн тонн агропродукції до країн Африки, Азії та Європи, у тому числі кукурудзи — 14,4 млн тонн, пшениці — 7,6 млн тонн, соняшникової олії — 1,5 млн тонн.

 

ports.ua