ДП «Держзовнішінформ» здійснює моніторинг цін на зовнішньому і внутрішньому ринках, згідно з наказом Міністерства розвитку і торгівлі України.               Інформаційно-аналітичні продукти компанії включені Державною податковою службою України до переліку джерел інформації для отримання котирувальних цін.               Нормативно-правові акти

Бізнес-плани для перспективного та стабільного бізнесу.               14 червня 2021 року підписано меморандум про співробітництво між ДП “Держзовнішінформ” та Держмитслужбою
Опубліковано 31.07.2023

Україна за допомогою Румунії може збільшити експорт через порти Дунаю

Зараз через порти Дунаю Україна експортує близько 2 млн тонн зернових та олійних культур на місяць (у травні були відвантажені рекордні 2,2 млн тонн), проте хоче збільшити перевалку до 3 млн тонн/місяць, – розповіли в Українській зерновій асоціації (УЗА).

Єврокомісія координує з Румунією та Україною роботу щодо активізації відвантажень. До Дунаю існують два входи / виходи: Сулина та гирло Бистре. Наразі Єврокомісія виділила кошти на навігаційне обладнання, яке пришвидшить навігацію по Сулині. Крім того, Румунія навчає додаткових лоцманів, які почнуть приступлять до роботи вже з серпня, що дозволить каналу працювати 24 години на добу. Тому вже у вересні можна очікувати на збільшення експорту до 3 млн тонн.

Щоб збільшити пропускну спроможність, Україна веде переговори про якірні стоянки, де можна було б завантажувати кораблі. На зустрічі з Єврокомісією міністр транспорту Румунії підтвердив створення якірної стоянки в порту Констанца, де зможуть завантажувати 5 кораблів (три розміром Handysize по 25-27 тис. тонн та два класу Panamax до 70 тис. тонн). Вона запрацює наприкінці серпня та дозволить збільшити оборотність річкових терміналів та барж на Дунаї. Якщо зараз баржі прибувають до Констанци та очікують пришвартованого до причалу судна, до надалі кораблі будуть завантажуватися на якорі, що збільшить пропускну спроможність порту. При цьому організація стоянки не потребує інвестицій, а лише відповідну дозвільну документацію.

На жаль, порт Констанца не спроможний перевалити значні обсяги українського зерна. За ідеальних погодних умов його пропускна спроможність складає 30 млн тонн, але торік він встановив рекорд, переваливши 25 млн тонн зерна. Навіть якщо обсяги перевалки виростуть ще на 1-2 млн тонн, ще не вирішить проблему України, яка планує експортувати 40-50 млн тонн зерна, – кажуть в УЗА.

Також Україна планує створення якірних стоянок у територіальних водах Румунії при виході з Сулини, що зменшить шлях до портів, пришвидшить оборотність барж та збільшить обсяги експорту до 3,5-4 млн тонн на місяць. Це дозволило б використовувати термінали Румунії (Галац) та Молдови (Джурджулешти). На створення таких стоянок потрібно приблизно 3 місяці, – розповіли в УЗА.

У МЗС Румунії підтвердили плани країни збільшити пропускну спроможність дунайських каналів та кількість капітанів суден з 40 до 60 осіб, залучивши пенсіонерів та воєнних, щоб прискорити транзит каналами Дунаю, відкрити нові пункти пропуску на кордоні з Україною, збільшити кількість персоналу на існуючих пунктах. Такі заходи дозволять на 50% збільшити обсяги транзиту українського зерна.

 

graintrade.com.ua