В Україні розпочалася збиральна кампанія озимої пшениці. Першими до збору врожаю долучилися господарства Одеської, Миколаївської та Херсонської областей. Початкові показники врожайності поки що залишаються на невисокому рівні.
Про це повідомляють в аналітичному департаменті сільськогосподарського кооперативу ПУСК, створеного в межах ВАР.
«Перші результати поки що не вражають – середня врожайність близько 2,1-2,15 т/га. Але це лише початок кампанії, і за сприятливих погодних умов ми прогнозуємо підвищення середніх показників», – зазначають аналітики.
Погодні умови залишаються сприятливими для продовження жнив, оскільки опади на поточному та наступному тижні не прогнозуються, тож роботи в полі триватимуть без затримок.
«Проте на ринку зерна активність трейдерів зосереджена наразі на ячмені та ріпаку. Судна з пшеницею, за прогнозами, почнуть заходити до портів орієнтовно з 15-18 липня, тож ринок поки зберігає відносний спокій», – додають у ПУСК.
Ціни на пшеницю наразі коливаються в межах $210/т за третій клас на базисі CPT-порт. Аналітики очікують поступового зростання до $230-240/т восени, а пік цін може припасти на грудень-лютий, коли вартість може досягти $250-260/т.
На світовому ринку також спостерігаються ознаки скорочення пропозиції.
«США та РФ, як ключові експортери, мають серйозні проблеми з урожаєм. Це створює потенціал для подальшого зростання світових цін. Якщо втрати підтвердяться, вже в серпні–вересні можемо побачити $230-240 за тонну», – вважають експерти.
uacouncil.org
Даним маршрутом скористалось майже 5 тис. суден
За час роботи українського коридору оброблено майже 5 тис. суден і перевалено понад 130 млн тонн вантажів.
Про це повідомив голова ДП «Адміністрація морських портів України» (АМПУ) Олександр Семирга під час візиту федерального міністра закордонних справ Німеччини Йоганна Вадефуля та очільника МЗС України Андрія Сибіги в Одеський морський порт.
Більш ніж 80 млн тонн із загального обсягу припадає на зерно.
«Портова інфраструктура постійно зазнає ворожих атак – обстріли відбуваються щотижня. Але кожен працівник галузі розуміє важливість своєї справи й ту роль, яку українські порти відіграють у підтримці глобальної продовольчої та логістичної безпеки», – зауважив Олександр Семирга.
Нагадаємо, що з початку 2025 року український морський коридор уже забезпечив перевезення понад 25 млн тонн вантажів, зокрема понад 15 млн тонн зернових. Цей маршрут став критично важливим для вітчизняної економіки, особливо – для металургійної галузі. За оцінками НБУ, до 30% експорту металопродукції здійснюється саме через цей коридор.
Як повідомляв GMK Center, морські порти України за підсумками 2024 року обробили 18,5 млн тонн рудних вантажів. Загальний вантажообіг торік досяг рекордного показника у 97,2 млн тонн порівняно з 62 млн тонн у 2023-му, експорт склав 88,1 млн тонн. За підсумками січня-грудня 2024 року загальний вантажообіг українського морського коридору склав 79,9 млн тонн, 76,4 млн тонн становили експортні вантажі. Кількість суден, які торік скористалися цим маршрутом – 3 138.
gmk.center
ДП “Ліси України” встановило черговий рекорд і реалізувало за підсумками квітня-червня необробленої деревини на 8,9 млрд грн, повідомив генеральний директор підприємства Юрій Болоховець у Facebook.
“Ліси України” на 40% збільшили надходження до державного і місцевих бюджетів! Сплата податків у першому півріччі зросла на понад 1,7 млрд грн порівняно з аналогічним періодом 2024 року”, – підкреслив він.
Болоховець зазначив, що прибуток після сплати податків держпідприємство використає для закупівлі нової пожежної техніки (у найближчих планах — 10 великих пожежних машин), розбудови сучасних насіннєвих центрів та інфраструктури (лісові дороги, рекреаційні пункти тощо), відновлення лісових господарств на деокупованих територіях та механізації заготівлі (харвестери, форвардери, трактори тощо).
Він високо оцінив ефект укладених піврічних форвардних контрактів, за якими покупці вибрали всю деревину, що дозволило отримати показник у 101% виконання планів.
“Завдяки “форвардам” деревообробники можуть бронювати необхідний їм обсяг сировини та фіксувати ціну. У виграші і підприємство. Гарантійний внесок, який повертається лише після виконання 97% договору, мотивує покупців вибирати весь законтрактований обсяг продукції. Наступного року частка “форвардів” буде збільшена, в планах річні контракти”, – написав він.
Крім того, “Ліси України” вже відвантажили за квартальними договорами другого кварталу понад 95% лісоматеріалів. Більшість невиконань — з вини покупців, які або відмовляються від товару, або вчасно не проводять оплату.
У держпідприємстві привернули увагу, що проводять гнучку політику щодо взаєморозрахунків, усвідомлюючи, що у виробників можуть виникати складнощі з обіговими коштами, адже вони не одразу отримують оплату за виготовлену лісопродукцію. Проте підприємство іноді вдається до призупинки поставок, поки покупець не погасить заборгованість, що у певній мірі впливає на показник виконання контрактів.
“У цілому ситуація на ринку деревини наразі збалансована. Стрімке зростання курсу євро значно посилило позиції українських експортерів, тож прогнози по другому півріччю більше ніж оптимістичні”, – резюмував гендиректор “Лісів України”.
З початку року в Україну було ввезено на 0,1% більше легковиків з пробігом, ніж за аналогічний період минулого року, зокрема у червні попит на такі автомобілі збільшився на 7%.
Про це у Телеграмі повідомила Асоціація автовиробників України (Укравтопром), передає Укрінформ.
«Упродовж червня український автопарк поповнили майже 20 тис. вживаних легковиків, що були ввезені з-за кордону. У порівнянні з червнем 2024 року попит на такі авто збільшився на 7%», – йдеться в повідомленні.
Загалом від початку року українці придбали 113,4 тис. імпортованих легковиків з пробігом, що на 0,1% більше, ніж за аналогічний період 2024 року.
За підсумками червня, найбільша частка в цьому сегменті авторинку належала бензиновим авто – 48%. Частка електромобілів становила 23%, дизельних авто – 21%, гібрідів – 5%, авто з ГБО – 3%.
Читайте також: В Україні побільшало гібридних авто
Лідером серед ввезеного секонд-хенду залишається Volkswagen Golf (985 од.). Крім того, до п’ятірки найулюбленіших серед українців автомобілів з пробігом потрапили Renault Megane (698 од.), Skoda Octavia (652 од.), Volkswagen Tiguan (634 од.), Tesla Model Y (567 од.).
За даними Укравтопрому, середній вік вживаних машин, що у червні перейшли на українські номери, становить 8,8 року.
www.ukrinform.ua