Конференція «Публічні закупівлі в Україні та світі: нові можливості чи ілюзія»
30 червня в Києві в IQ Business Center відбулася конференція «Публічні закупівлі в Україні та світі: нові можливості чи ілюзія». Її організувало ДП «Держзовнішінформ» за підтримки департаменту регулювання державних закупівель Міністерства економічного розвитку і торгівлі України спільно із електронною системою публічних закупівель ProZorro та офісом GPA in UA.
Офіційний партнер – Державне підприємство завод «Електроважмаш». Партнер конференції – Крюківський вагонобудівний завод.
Генеральний новинний партнер конференції – Інтерфакс-Україна, офіційний інформаційний партнер – УНН, офіційний інтернет-партнер – «Экономические известия», офіційний друкований партнер – фінансово-економічний тижневик «Україна Бізнес Ревю», офіційний медіапартнер – Landlord. Інформаційні партнери – American Chamber of Commerce in Ukraine (АСС) та European Business Association (EBA).
У роботі конференції взяли участь близько 60 представників підприємств України, близького зарубіжжя та міжнародних компаній. Програма заходу складалася з трьох сесій, які було присвячено практичним аспектам роботи з електронною системою публічних закупівель ProZorro, особливостям публічних закупівель в ЄC, можливостям та аспектам під час здійснення публічних закупівель на старих ринках: у країнах СНД та Близького Сходу.
Із доповідями про теоретичні аспекти та практичні навички роботи виступили представники української влади та бізнесу.
Серед них – заступник міністра аграрної політики і продовольства України з питань євроінтеграції Владислава Рутицька, радник міністра економічного розвитку і торгівлі України,
офіс GPAinUA Олексій Михайличенко,
керівник відділу міжнародної діяльності департаменту регулювання державних закупівель Міністерства економічного розвитку і торгівлі України Тетяна Лісовська, директор з маркетингу електронної системи публічних закупівель Prozorro Дар‘я Черкашина.
Було розглянуто практику участі в системі ProZorro. Як підкреслювалося учасниками конференції, робота із нею стає дедалі актуальнішою для українського бізнесу.
Із нюансами здійснення таких закупівель слухачів ознайомив старший менеджер, керівник практики міжнародної торгівлі та митного регулювання PwC Україна Денис Шендрик. Про процедуру оскарження результатів публічних закупівель в Україні та ЄС йшлося в доповіді адвоката, асоційованого партнера АТ «Скляренко, Сидоренко та партнери» Юлії Стусенко. Старший експерт SAP Ukraine Євген Судаков ознайомив учасників конференції з можливостями сучасної платформи SAP Ariba Network для здійснення пошуку постачальників та збуту продукції.
Про нові можливості публічних закупівель на ринках країн СНД, Близького Сходу та закупівлі в системі ООН йшла мова на третій сесії. Із відповідними докладами виступили Наталія Тишкевич, заступник начальника відділу забезпечення закупівель РУП «Національний центр маркетингу і кон’юнктури цін» (Республіка Білорусь), Максим Марущенко, заступник директора ДП завод «Електроважмаш» зі стратегії та маркетингу та Володимир Сеньків, спеціаліст відділу закупівель ПРООН.
Слова «ProZorro» та «GPAinUA» сьогодні вже стали міжнародними. З ними асоціюють Україну як країну з великим економічним потенціалом. Публічні закупівлі – це нові, західні ринки, які оцінюються в 1,7 трлн дол. США. Проте абсолютно невірно говорити, що це виключно початок процесу. В Україні є підприємства, які вже брали участь у публічних закупівлях за кордоном. І їхній досвід можна і треба використовувати, підкреслила на конференції заступник директора ДП «Держзовнішінформ» Вікторія Данилець.
Корисною також була інформація про майданчики та механізми участі в публічних закупівлях у світі. «Ми відкриваємо для себе ринки закупівель 45 країн – членів СОТ. Пороги контракту починаються від 135 тис. євро, – зазначив радник міністра економічного розвитку і торгівлі України, офіс GPAinUA Олексій Михайличенко. – З огляду на низьку вартість нашої робочої сили, ми можемо бути дуже конкурентоздатні».
Як неодноразово підкреслювалося учасниками конференції, публічні закупівлі мають низку переваг перед іншими інструментами збільшення збуту та розширення ринків, зокрема зменшують час на пошук країни експорту та споживача, забезпечують великий сталий попит та чітко визначені умови конкуренції.
На думку представників бізнесу, цей напрям є новим, поки що незвичним, але одним із найперспективніших у сфері розширення ринків збуту української продукції на Заході. За словами заступника директора ДП завод «Електроважмаш» Максима Марущенка, вагомою перевагою може стати те, що для укладення угоди не потрібні переговори, система економить і час, і людський ресурс.
«Вже зараз ми отримали можливість брати участь в існуючих тендерах і приєднуватися до них на останніх фазах», – сказав заступник директора ДП завод «Електроважмаш» Максим Марущенко.
Робота конференції висвітлювалася українськими телеканалами, журналістами інформаційних агентств, друкованих видань та інтернет-медіа, серед яких телеканали «24 канал» і «Перший діловий» та інформаційне агентство УНН, видавничий дім «Україна Бізнес» тощо.
Данилець Вікторія, заступник директора ДП «Держзовнішінформ»
Модератор – Кристина Гуцалова, координатор Prozorro, проектний менеджер реформи держзакупівель при Національній раді реформ
Владислава Рутицька, заступник Міністра аграрної політики та продовольства України з питань європейської інтеграції
Максим Нефьодов, заступник міністра економічного розвитку і торгівлі України
Тетяна Лісовська, керівник відділу міжнародної діяльності департаменту регулювання державних закупівель міністерства економічного розвитку і торгівлі України
Олексій Михайличенко, радник Міністра економічного розвитку і торгівлі України, офіс GPAinUA
Геннадій Хелемський, начальник управління структурованого торгівельного фінансування «Ощадбанку»
Модератор – Вікторія Данилець, заступник директора ДП «Держзовнішінформ»
Денис Шендрик, керівник практики митного регулювання та міжнародної торгівлі, PwC Україна
Юлія Стусенко, адвокат, асоційований партнер, АО “Скляренко, Сидоренко та партнери”
Евген Судаков, старший експерт, SAP Ukraine
Модератор – Ігор Гресь, віце-президент Асоціації «Український національний комітет Міжнародної Торгової Палати»
Наталія Тишкевіч, заступник начальника відділу забезпечення закупівель РУП «Національний центр маркетингу і кон’юнктури цін» (Республіка Білорусь)
Максим Марущенко, заступник директора ДП «Завод «Електроважмаш» зі стратегії та маркетингу
Володимир Сеньків, спеціаліст відділу закупівель, ПРООН