У Сполученому Королівстві знаходиться найдовша залізнична мережа. Але, незважаючи на це, майже 50 відсотків доріг країни не електрифіковані і по ним ходить величезна кількість дизельних поїздів, передає NakedScince.
Так як поїзди споживають багато палива, вони, відповідно, виробляють велику кількість вуглекислого газу, забруднюючи навколишнє середовище і впливаючи на клімат. Великобританія, як і багато інших країн, має намір з часом знизити забруднення атмосфери, в тому числі скоротивши кількість дизельних поїздів.
Одним з варіантів вирішення цієї проблеми може бути запуск складів на водневому паливі. Один з таких – поїзд під назвою HydroFlex – представлений на виставці Rail Live 2019 у Великобританії.
HydroFlex побудований на базі складу класу 319/4, який випускався в період з 2000 по 2006 рік. За словами розробників, поїзд може рухатися не тільки за рахунок використання водню, але і за допомогою електрики через рейок або по проводах.
Сам поїзд складається з чотирьох вагонів, один з яких повністю виділена під акумуляторні літій-іонні батареї, паливну комірку і бак зі стисненим воднем. Склад, за задумом, буде універсальним: він призначений для руху здебільшого по електрифікованої залізниці, але при необхідності може перемикатися на «водневий режим». Виробники тільки готуються почати випробування складу на повноцінної залізниці.
Подібні технології вже не рідкість. Наприклад, в 2016 році французька компанія Alstom запустила у виробництво свій поїзд на водневому паливі. Також один з таких складів зараз курсує по Німеччині.