02.02.2022 керівництво Білорусі прийняло рішення щодо заборони з 07.02.2022 р. транзиту литовських нафтопродуктів своєю територією. Оціночно, у внутрішній структурі споживання України, доля литовського бензину та дизельного пального складає близько 10%. Тож замістити їх імпортери зможуть білоруським, польським та російським ресурсом, можливо звісно возити їх в об’їзд Білорусі через Польшу, проте це дорого та не дуже зручно враховуючи «вузьку» колію та необхідність у перестановці колісних пар. Проте варто відмітити і суттєву втрату в системі диверсифікації поставок (враховуючи, що Україна імпортозалежна). В умовах наростаючої військової загрози зі сторони РФ та Білорусі, мати левову частку імпорту пального з цих країн недалекогдядно з нашого боку. Україні вкрай необхідно зробити все можливе для мінімізації імпорту палива з РФ та Білорусі, та тримати на максимумі запаси палива для потреб критичної інфраструктури та армії.
Укртатнафта зробила заяву, що може збільшити на 80% переробку нафти тим самим повністю покрити внутрішній попит у бензинах, крім того відповідно зросте виробництво дизельного пального, авіапалива, бітуму та зрідженого газу.
07.02.2022 Лукашенко заявив, що «у випадку якщо Київ піде на конфлікт із Москвою, Білорусь не буде постачати в Україну паливо та електроенергію». У відповідь на цю заяву секретар Ради національної безпеки та оборони Олексій Данілов заявив, що є план заміщення на такий випадок морським шляхом, а у випадку з перекриттям Чорного моря – з Європи залізничним та автомобільним транспортом.