ДП «Держзовнішінформ» здійснює моніторинг цін на зовнішньому і внутрішньому ринках, згідно з наказом Міністерства розвитку і торгівлі України.               Інформаційно-аналітичні продукти компанії включені Державною податковою службою України до переліку джерел інформації для отримання котирувальних цін.               Нормативно-правові акти

Бізнес-плани для перспективного та стабільного бізнесу.               14 червня 2021 року підписано меморандум про співробітництво між ДП “Держзовнішінформ” та Держмитслужбою
Опубліковано 08.02.2022

Можливі шляхи зменшення цін на АЗС України

Розглянемо, які є шляхи зменшення рівня цін на АЗС. В формуванні ціни стели на АЗС  є наступні фактори:

а) рівень цін при імпорті в Україну, який формується виходячи з цін при міжнародній торгівлі;

б) розмір величини та валюти виміру акцизного податку, та величини ПДВ;

в) курсу гривні до долару США та Євро;

г) маржі реалізації.

Проаналізуємо їх та можливість впливу на ці фактори  в короткостроковій перспективі.

А) Імпорт та рівень цін при імпорті  може бути зменшеним тільки у випадку працюючих НПЗ на Україні. Це довгострокова перспектива, але це може дати до 40 дол. США/т зменшення ціни імпорту;

Б) Розмір та величина податків може бути переглянута в сторону зменшення. Зменшення акцизу на 90 Євро/т до рівня 2014 року дає зменшення до 2 грн/літр. Також, можливо, настав час відійти від практики встановлення податків України в іноземній валюті, та почати встановлювати їх в гривні. Це дасть прогнозованість величини податку та зніме  залежність його величини від зміни курсу гривні;

В) Курс гривні після недавньої різкої зміни її величини, – стабілізується та укріплюється, що також може дати при укріпленні на 1 грн до 70-80 коп./літр зменшення ціни на стелі;

Г) Механізм регулювання через максимальний розмір маржі при реалізації через АЗС вже задіяний урядом. Потенціал впливу практично вичерпаний. Проте  на короткий період часу може бути додатково задіяним шляхом зменшення величини маржі ще на 0,5-1 грн/літр.

Оскільки більшість цих заходів не можуть бути реалізовані в короткостроковій перспективі, можливо слід розглянути механізм  зменшення  величини маржі з одночасною  її компенсацією тільки за реально продані літри палива через касовий апарат АЗС.