ДП «Держзовнішінформ» здійснює моніторинг цін на зовнішньому і внутрішньому ринках, згідно з наказом Міністерства розвитку і торгівлі України.               Інформаційно-аналітичні продукти компанії включені Державною податковою службою України до переліку джерел інформації для отримання котирувальних цін.               Нормативно-правові акти

Бізнес-плани для перспективного та стабільного бізнесу.               14 червня 2021 року підписано меморандум про співробітництво між ДП “Держзовнішінформ” та Держмитслужбою
Опубліковано 06.08.2021

ACC проти підвищення тарифів «Укрзалізниці» на вантажоперевезення

Американська торгова палата в Україні (ACC) не підтримує поточну версію проєкту наказу Міністерства інфраструктури, що передбачає підвищення тарифів АТ «Укрзалізниця» на вантажоперевезення. Про це йдеться в повідомленні на сайті ACC.

Поточна версія проєкту наказу «Про внесення змін до коефіцієнти, які застосовуються до тарифів Збірника тарифів на залізничні перевезення вантажів у межах України та супутні послуги» був опублікований на сайті Мінінфраструктури 5 липня.

Компанії – члени ACC вважають підвищення тарифів на залізничні вантажоперевезення неприпустимим з огляду на таке:

  • доволі високу рентабельність вантажних перевезень. Операційний результат сегменту вантажних перевезень у 2019 році становив 27%, а у 2020 році – 17%, що значно перевищує показники сусідніх країн;
  • незрозумілу мету підвищення тарифів на залізничні перевезення, беручи до уваги відсутність фінансового плану вантажних перевезень УЗ із зазначенням збитків і необхідності підвищення тарифів;
  • неодноразове зростання вартості залізничних перевезень за останні роки. Це призводило до зменшення обсягів залізничних перевезень вантажів, а також до переходу на альтернативні види транспортування;
  • недоцільність підвищення тарифів на залізничні вантажоперевезення без вирішення проблеми збитковості пасажирських перевезень.

ACC наголошуєє, що питаннями встановлення економічно обґрунтованих тарифів на залізничні вантажоперевезення має займатися незалежний регулятор – Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері транспорту.

«Бізнес-співтовариство вважає, що основною метою проєкту наказу є не покращення тарифної політики на залізничному транспорті чи пошук економічно обґрунтованих тарифів, а чергове зростання вартості залізничних перевезень», – йдеться в повідомленні Американської торгової палати в Україні.

ACC закликає Мінінфраструктури доопрацювати проєкт наказу з урахуванням пропозицій бізнесу.

На думку Володимира Гусака, генерального директора Федерації роботодавців транспорту України (ФРТУ), підвищення тарифів на залізничні вантажоперевезення призведе до відтоку вантажів клієнтів УЗ на автотранспорт і жодним чином не покращить ситуацію з капітальними інвестиціями держпідприємства. Він упевнений, що від підвищення тарифів виграє не «Укрзалізниця», а автотранспортні підприємства, як уже було раніше.

Нагадаємо, що в травні новий міністр інфраструктури Олександр Кубраков виступив за підвищення тарифів УЗ на вантажоперевезення. Потім Мінінфраструктури оприлюднило проєкт наказу про двоетапне підвищення тарифів на залізничні перевезення вантажів 1-го і 2-го тарифних класів з вересня на 8%, із січня 2022 року – на 20% і 6,5%, відповідно.

 

gmk.center