Бізнес-плани для перспективного та стабільного бізнесу.               14 червня 2021 року підписано меморандум про співробітництво між ДП “Держзовнішінформ” та Держмитслужбою

Бізнес-плани для перспективного та стабільного бізнесу.               14 червня 2021 року підписано меморандум про співробітництво між ДП “Держзовнішінформ” та Держмитслужбою
Опубліковано 23.07.2021

Асоціація паливного ритейлу просить встановити для малих АЗС особливий порядок ліцензування

Національна асоціація паливного ритейлу (НАПР) направить до органів влади резолюцію, в якій просить посприяти врегулюванню процедури видачі ліцензій на роздрібну торгівлю пальним для малих (модульних/контейнерних) автозаправних станцій (АЗС).

Проєкт резолюції учасники асоціації обговорили під час круглого столу «Малі АЗС – Легальні. Разом. Сильні», повідомляє кореспондент Укрінформу.

«За нашими оцінками, зараз в Україні є більше 1 тис. модульних АЗС», – повідомив член ради НАПР Анатолій Кужель. При цьому Податкова служба зауважує, що таких АЗС лише 70. Різниця у цифрах свідчить про прогалини в регулюванні на паливному ринку, тому й Податковій службі складно оцінити обсяги реалізації нафтопродуктів саме через малий формат АЗС.

Експерти НАПР акцентували увагу на основних проблемах малих АЗС в Україні, основними з яких є неконкурентні умови для середнього та малого бізнесу, правова невизначеність статусу малих АЗС та колізійність нормативного регулювання ліцензування модульних/контейнерних АЗС.

В Асоціації зазначають, що малі АЗС зіткнулись із масовим незаконним відкликанням ліцензій. Це змусило їх перейти у затяжні судові процеси та призвело до соціально-економічних втрат. Протягом останньої кампанії було проведено близько 2,2 тис. перевірок, внаслідок яких 377 малих АЗС змушені були припинити діяльність, а кілька тисяч людей втратили робочі місця.

У НАПР спростовують поширене у суспільстві уявлення про малі АЗС як про продавців дешевого неякісного пального. На думку експерта паливного ринку Леоніда Косянчука, це хибне твердження, бо малі заправки можуть запропонувати споживачам нижчу ціну завдяки меншим витратам на утримання.

На модульних заправках ціна нижча не тому, що пальне “бодяжне”, а тому що витрати на утримання такої модульної АЗС значно менші, ніж на ті, на яких працюють 20 людей», – пояснив Косянчук.

За його словами, малі й великі АЗС беруть пальне в одних і тих самих ліцензованих постачальників. Більше того, модульні заправки мають свого цільового споживача: це люди, яким потрібно просто поповнити запаси пального в дорозі і які не зацікавлені у супутніх послугах (кафе, місця відпочинку).

Згідно з ухваленою резолюцією, Асоціація пропонує ввести до закону №481, яким, зокрема, регулюється виробництво та обіг пального, норму про те, що малі АЗС потребують особливого порядку ліцензування, при якому Податкова служба не матиме права вимагати від малої АЗС акта введення в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта.

При цьому малі (модульні/контейнерні АЗС) – це об’єкти наземного розташування, установка та монтаж (збірка) яких проводиться без здійснення будівельних робіт та без улаштування фундаменту. Такі заправки не належать до будівель, оскільки не містять у своєму складі огороджувальних конструкцій, не є об’єктами будівництва та можуть бути переміщені без знецінення й демонтажу складових елементів.

 Фото: Асоціація паливного ритейлу

ukrinform.ua