Вчора, 14 вересня, Кабінет Міністрів України прийняв постанову “Про затвердження порядку формування та використання електронного каталогу”. Цей документ врегульовує роботу першого державного онлайн магазину Prozorro Market
і розкриває його повний потенціал для бізнесу та держави.
Відтепер державні замовники можуть користуватись Prozorro Market для закупівель до 200 тисяч гривень, а ті, що є монополістами у своїй галузі — до 1 млн грн. Раніше верхня межа була лише 50 тисяч, що суттєво обмежувало закупівлі багатьох замовників через Prozorro Market.
Prozorro Market створений для того, аби державні та комунальні органи влади та підприємства могли без зайвих зусиль та організації тендерів купувати товари широкого вжитку: офісне приладдя, пальне, меблі, побутову хімію, комп’ютери, посуд тощо. Крім цих позицій, в Prozorro Market також продаються медичні маски, антисептики, санітарні набори та багато інших медичних товарів.
“Prozorro Market – це нові можливості як для держави, так і для бізнесу.
Підприємці, особливо малий і середній бізнес, зможуть суттєво розширити ринок збуту завдяки цьому інструменту: потенційний оборот на Prozorro Market становить 30 мільярдів гривень щороку. Водночас державні установи отримують зручний інструмент закупівель,” – зазначив Міністр розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України Ігор Петрашко.
Повноцінний запуск Prozorro Market став можливий завдяки наполегливій роботі заступника Міністра Світлані Панаіотіді та Департаменту сфери публічних закупівель.
Які ще є переваги оновленого Prozorro Market?
Принцип економії державних коштів зберігається. Постанова КМУ врегульовує інструмент запиту цінових пропозицій. Купуючи щось від 50 тис. грн, замовник зазначатиме товар, а постачальники надаватимуть свої ціни. Переможець — той, хто запропонує найнижчу ціну, — визначатиметься автоматично. Таким чином, один з головних принципів публічних закупівель — конкуренція — продовжує працювати і в Prozorro Market.
Завдяки Prozorro Market бізнес зможе економити час та знизити операційні витрати. Аби потрапити в електронний каталог Prozorro Market, достатньо один раз пройти просту процедуру кваліфікації. Таким чином, підприємці отримують зручний канал збуту і можуть без додаткової реклами отримувати замовлення від понад 30 тисяч державних установ з усієї країни.
Гнучкі тарифи. Для підтримки, наповнення та розвитку Prozorro Market бізнес буде сплачувати комісію — але лише в разі підписання угоди. Йдеться про 3% від суми договору при вартості закупівлі до 50 тис. грн, 2% – до 200 тис. грн, 1% – понад 200 тис. грн. Для державних замовників користування Prozorro Market є повністю безкоштовним.
Довідково
Електронний каталог Prozorro Market почав працювати у квітні минулого року в пілотному режимі. На сьогодні в Prozorro Market вже продають свої товари понад 1000 постачальників. Сума підписаних контрактів — понад 60 млн грн.
Адмініструванням каталогу займаються централізовані закупівельні організації, зокрема державна установа “Професійні закупівлі”. Вони кваліфікують постачальників та наповнюють каталог актуальними товарами. Натомість електронні майданчики забезпечують доступ державних замовників до Prozorro Market через онлайн-інтерфейс та клієнтську підтримку, а ДП “Прозорро” — технічну розробку та координацію процесів.
Джерело: Урядовий портал.