Польські фермери вранці 4 червня заблокували рух вантажівок у пункті пропуску «Рава-Руська – Гребенне».
Про це повідомили у пресслужбі ДПСУ.
«З 11.00 4 червня польські фермери заблокували вантажну ділянку в пункті пропуску «Рава-Руська – Гребенне». Відтак очікується повна зупинка руху вантажних автомобілів на виїзд з України», – повідомили у пресслужбі.
Блокування, як очікується, триватиме до другої половини 6 червня.
Як повідомлялось, раніше Держмитслужба поінформувала, що під час блокування вантажної ділянки в ПП «Рава-Руська – Гребенне» у напрямку на вʼїзд в Україну польська сторона пропускатиме не більше 24 вантажівок на добу (два запуски по 12 авто) і до 4 автомобілів на годину з гуманітарними вантажами. Пропуск решти категорій транспортних засобів в обох напрямках буде здійснюватись постійно.
Польсько-український кордон від листопада минулого року блокували перевізники, а з лютого цього року – польські аграрії.
29 квітня польські фермери повністю припинили блокування кордону з Україною.
Укрзалізниця в січні-травні 2024 року перевезла 75,4 млн тонн вантажів. Це на 30% більше аналогічного періоду 2023 року. Експортні перевезення за звітний період зросли на 57% — до 38 млн тонн.
«Забезпечуємо стабільну роботу та перевозимо у повному обсязі комерційні вантажі. За підсумками 5 місяців маємо досить вагомі показники як у загальних обсягах перевезень, так і в стратегічному для країни експортному сполученні. Зокрема, у порівнянні з минулим роком на 39% наростили експорт зернових. Готові й надалі повністю забезпечувати економіку країни та потреби бізнесу в перевезеннях», — зазначив голова правління АТ «Укрзалізниця» Євген Лященко.
Так, за 5 місяців 2024 року перевезено:
Лідери за обсягами перевезень у січні-травні 2024 року:
Європейська комісія оприлюднила нові правила, які регулюватимуть імпорт сталевої продукції в ЄС у період з липня 2024 року по червень 2026-го. Відповідно до них посилюються обмеження на постачання до Європи гарячекатаного прокату та катанки.
Суть нововведень полягає в тому, що країни, які не мають індивідуальних квот, можуть заповнити своєю продукцією не більше 15% загального квартального ліміту для інших постачальників. У разі перевищення наднормативної продукції вводиться мито у розмірі 25%.
У секторі гарячекатаного прокату індивідуальні квоти мають росія (не діє через санкції), Туреччина, Індія, Південна Корея, Велика Британія та Сербія. Для всіх інших країн встановлено загальну квоту, розмір якої у третьому та четвертому кварталах 2024 року становитиме 945,67 тис. тонн. Це означає, що жодна країна, яка не входить до переліку «індивідуалів», не зможе за ці півроку продати в ЄС понад 283,698 тис. тонн гарячекатаного прокату.
Таке обмеження дуже негативно позначиться на положенні тайванських, в’єтнамських та японських компаній. У 2023 році вони поставили до країн ЄС відповідно 1,25 млн тонн, 1,16 млн тонн та 1,09 млн тонн гарячекатаного прокату.
Окремі квоти на експорт катанки в ЄС мають, окрім росії та Білорусії, Україна, Молдова, Велика Британія, Туреччина та Швейцарія. Для інших країн встановлено ліміт 17,7 тис. тонн на квартал. У 2023 році його перевищили, зокрема, Малайзія, Алжир, Індонезія, чиї обсяги експорту склали відповідно 383,470 тис. тонн, 175,154 тис. тонн та 168,781 тис. тонн.
Як заявляє Європейська комісія, з 2018 року, коли квоти були вперше введені, до середини 2024 року їх розмір збільшився на 25%, тоді як внутрішнє споживання сталі в ЄС скоротилося на 17%. У 2023 році воно становило лише 126 млн тонн, на 12 млн тонн менше, ніж роком раніше. У той же час, європейський імпорт готової сталевої продукції знизився лише з 27,087 млн тонн у 2022 році до 24,721 млн тонн.