Перевезення чорних металів становили 5,17 млн тонн
АТ «Укрзалізниця» за підсумками 2024 року збільшила перевезення залізної руди на експорт у 1,7 раза порівняно з 2023 роком – до 33 млн тонн. Про це GMK Center повідомила пресслужба залізничного оператора.
У напрямку портів протягом року перевезено 18,31 млн тонн залізної руди, що у 3,7 раза більше р./р. В напрямку сухопутних прикордонних переходів спрямовано 14,69 млн тонн ЗРС (-0,4% р./р.).
Перевезення чорних металів на експорт за рік зросли на 13,7% р./р. – до 5,17 млн тонн. Зокрема, в напрямку портів спрямовано 3,52 млн тонн (+2,1 раза р./р.), а сухопутних прикордонних переходів – 1,65 млн тонн (-41,9%).
Таким чином, завдяки відкриттю морського коридору для вантажів ГМК напрямки експорту диверсифікувались й значно зросли порівняно з 2023 роком.
«Стабільна робота Українського морського коридору надає можливість для збільшення обсягів перевезення залізничним транспортом українських товарів на закордонні ринки через порти Великої Одеси. Аграрна та металургійна галузі у поточних умовах зберігають статус основи українського вантажопотоку в експортному сполученні», – зазначає УЗ.
Загальний обсяг перевезених вантажів «Укрзалізницею» у 2024 році зріс на 17,9% у порівнянні з 2023 роком – до 174,9 млн тонн. Зокрема, в експортному сполученні – 84,67 млн тонн (+51,2% р./р.), в імпортному – 9,63 млн тонн (+40,9%). Внутрішні перевезення скоротились на 5,5% р./р., до 80,2 млн тонн.
У грудні 2024 року експортні перевезення ЗРС склали 2,98 млн тонн (+27,1% м./м.; +19% р./р.), чорних металів – 478,8 тис. тонн (+33% м./м.; +8,8% р./р.). Загальний обсяг перевезень склав 14,03 млн тонн (+0,5% м./м.; +2,6% р./р.). На експорт спрямовано 7,21 млн тонн вантажів, що на 12,6% більше м./м. та 8,9% р./р.
Нагадаємо, за підсумками 2023 року «Укрзалізниця» перевезла 148,4 млн тонн вантажів, що на 1,5%, або 2,2 млн тонн менше порівняно з 2022-м. Перевезення ЗРС скоротились на 13,2% р./р., до 27,5 млн тонн, чорних металів – на 10,6% р./р., до 8,2 млн тонн, зернових – зросли на 5,9% р./р., до 30,6 млн тонн.
gmk.center
М’ясо та субпродукти свійської птиці за підсумками 2024 року увійшли до топ аграрних товарів, яких Україна експортувала найбільше (частка в загальному обсязі склала 4%). І якщо обсяг експорту цієї продукції зріс лише на 6% порівняно з попереднім роком, то виторг збільшився відразу на 20%.
У 2019 році Україна експортувала 414,5 тис. тонн м’яса птиці та субпродуктів на суму 578,6 млн доларів. Головними покупцями української птиці були Нідерланди (18,9% у загальному експорті), Саудівська Аравія (16,6%) та Словаччина (10,4%).
За даними Єврокомісії, Україна у 2019-му увійшла до трійки світових лідерів із постачання м’яса птиці до країн ЄС.
У 2020 році Україна збільшила експорт м’яса птиці до 431,1 тис. тонн (+4%), але виторг при цьому скоротився до 554,9 млн доларів.
Рейтинг найбільших імпортерів українського м’яса птиці у тому році змінився: замість Нідерландів, які три роки поспіль були лідерами, на перше місце вийшла Саудівська Аравія (24,5%). На другому місці були Нідерланди (16,3%), третьому – ОАЕ (9%).
2021 рік став рекордним за обсягами експорту м’яса птиці: на зовнішні ринки пішло 459,1 тис. тонн продукції (+6,5%) на суму 716,4 млн доларів.
Саудівська Аравія зміцнила свою позицію серед головних імпортерів (26,5%). До топ-покупців також увійшли Нідерланди, Словаччина, ОАЕ, Азербайджан, Білорусь, Казахстан.
У 2022 році обсяги експорту м’яса птиці знизилися на 10% – до 413,2 тис. тонн. Але при цьому вартість його реалізації зросла до 852,9 млн доларів.
На перше місце в рейтингу основних імпортерів повернулися Нідерланди (29,6%), Саудівська Аравія опустилася на друге місце (25,8%), на третьому – Словаччина (7,6%). Значні обсяги експорту також були до Китаю, ОАЕ та Туреччини.
У 2023 році експорт м’яса птиці та субпродуктів зріс майже на 3% – до 424,6 тис. тонн. Але вартість його реалізації знизилася до 799,6 тис. тонн. Трійка головних імпортерів не змінилася: Нідерланди (32,8%), Саудівська Аравія (17,4%), Словаччина (13%).
Торік експорт зріс до 448,8 тис. тонн (+5,7%). Вартість реалізації м’яса птиці зросла до 962,7 млн доларів. Найбільше продукції купили Нідерланди (23,2%), Саудівська Аравія (16,1%), Словаччина (8,5%).
На ринку автомобільних перевезень спостерігається зниження ставок на транспортування агровантажів самоскидами в напрямку портів. Про це повідомляє Spike Brokers.
Перевезення з центральних регіонів до портів Дунаю подешевшали в середньому на $2 і наразі становлять $36-42/т.
У напрямку портів Одеси ставки знизилися більш суттєво – на $3-5, до $23-27/т. Це пов’язано з післясвятковим спадом активності та сезонним скороченням вантажопотоків. Збільшення доступності транспорту посилює конкуренцію між перевізниками, змушуючи їх знижувати ціни для залучення замовлень.
elevatorist.com