ДП «Держзовнішінформ» здійснює моніторинг цін на зовнішньому і внутрішньому ринках, згідно з наказом Міністерства розвитку і торгівлі України.               Інформаційно-аналітичні продукти компанії включені Державною податковою службою України до переліку джерел інформації для отримання котирувальних цін.               Нормативно-правові акти

Бізнес-плани для перспективного та стабільного бізнесу.               14 червня 2021 року підписано меморандум про співробітництво між ДП “Держзовнішінформ” та Держмитслужбою
Опубліковано 23.06.2025

ДАЙДЖЕСТ ВАЖЛИВИХ НОВИН

Ціни на пальне в Україні різко виросли на тлі зростання цін на нафту після ударів США по Ірану, та можуть продовжити зростання

 

Після початку відкритої війни між Ізраїлем та Іраном світові ціни на нафту виросли на 15%, що призвело до різкого зростання цін на дизельне паливо, особливо в Європі та в Україні. При цьому підвищення цін на дизель випереджає зростання нафтових котирувань, повідомляє Reuters.

Котирування на дизель ICE Low Sulphur Gasoil з 12 червня виросли майже на 15%, що стало продовженням попереднього тренду, викликаного високим світовим попитом і низькими запасами пального у США та ЄС.

Ціни на бензин та дизель в Україні за тиждень виросли на 4-5 грн/літр на тлі подорожчання нафти та пального в ЄС, а також зростання курсу євро. Україна імпортує паливо переважно з ЄС, тому різке підвищення цін на паливо в ЄС одразу відображається на цінниках в Україні.

Серпневі ф’ючерси на нафту марки Brent за місяць виросли вже на 20% до 77 $/барель, і продовжать зростати цього тижня після приєднання США до ударів по Ірану.

Після удару США по ядерних об’єктах парламент Ірану проголосував за перекриття Ормузської протоки, що може призвести до подальшого зростання цін на нафту, але це рішення ще має затвердити Вища рада національної безпеки Ірану та рахбар.

Проте спроба Ірану перекрити Ормузську протоку зустріне серйозний спротив зі сторони США, які погрожують потопити весь флот Ірану, Китаю, що отримує більшу частину нафти з Близького Сходу, а також країн Перської Затоки, яким буде заблоковано експорт нафти. Виграє від цієї ситуації лише рф, що зможе продавати свою нафту за значно вищими цінами.

Наразі 25-30% світового споживання нафти йде через цю протоку, тому її блокування може призвести до зростання цін на нафту ще на 20-30%, що вкрай не вигідно Трампу, який обіцяв американцям зниження цін на бензин в період своєї каденції.

 

graintrade.com.ua

 

Запаси газу в підземних сховищах формуються відповідно до графіка

 

Темпи закачування природного газу до підземних сховищ в Україні відповідають графіку підготовки до опалювального сезону 2025-2026 років, заявив заступник міністра енергетики України Микола Колісник в ефірі національного телемарафону.

“Слід зазначити, що темпи закачування наразі в півтора раза вищі, ніж в аналогічний період минулого року. Триває досить інтенсивна робота”, – наголосив Колісник.

Міністерство енергетики України спільно з НАК “Нафтогаз України” активно закуповують імпортний газ в період “найбільш прийнятних цін”. Водночас в Міненерго заявляють, що здійснюють диверсифікацію маршрутів постачання – зокрема через Польщу та Трансбалканський напрямок – з метою зменшення залежності від окремих джерел і посилення енергетичної стійкості держави.

“Газ власного видобутку залишається важливою частиною в структурі балансу та одним з ключових елементів енергетичної стійкості. Зараз вживаються всі необхідні кроки для того, щоб нормалізувати ситуацію в передопалювальний осінньо-зимовий сезон 2025-2026 року”, – додав Микола Колісник, зазначивши, що, попри численні атаки росії на газовидобувну інфраструктуру цього року, ситуація залишається контрольованою: українські газовики здійснюють ремонтно-відновлювальні роботи та вживають усіх необхідних заходів для стабілізації й резервування потужностей.

 

interfax.com.ua

 

ВР прийняла закон про публічно-приватне партнерство

 

Верховна Рада ухвалила в цілому законопроєкт №7508 про вдосконалення механізму публічно-приватного партнерства (ППП)

Про це повідомила перший віцепремʼєр-міністр – міністр економіки Юлія Свириденко.

За її словами, відтак в Україні інфраструктура зможе будуватись чи відновлюватися не за принципом «усе з бюджету», а в партнерстві – з бізнесом та з донорами. На основі публічно-приватного партнерства.

«Хоча концепт ППП в Україні існує вже давно, але за весь час у нас було укладено лише два великі концесійні договори. Завдяки змінам до законодавства ми розраховуємо, що механізм ППП нарешті запрацює і принесе нам у найближчі роки до 1 млрд доларів інвестицій у конкретні проєкти. Насамперед це можуть бути такі сфери: порти, лікарні, муніципальні об’єкти», – зазначила міністр.

Вона пояснила, що закон дозволяє запровадити гібридну модель ППП, у якій поєднується бюджет, гранти від міжнародних партнерів й приватне фінансування. Це і дешевше для держави, і швидше, і безпечніше для інвестора.

«Маленькі громади тепер зможуть реалізовувати проєкти без дорогих ТЕО – достатньо концепту. А державні компанії, як-от Укрзалізниця, – запускати ППП без бюрократичного лабіринту. Це дозволить їм відновлювати вокзали, а Укренерго – електромережі

Свириденко додала, що держава також отримає право запускати спрощену процедуру для проєктів відновлення: у медицині, транспорті, енергетиці, освіті, соціальних послугах. Вона діятиме під час воєнного стану та ще 7 років після – для проєктів будь-якого розміру.

Крім того, закон вводить додаткові гарантії для інвесторів (наприклад, щодо стабільності умов договору), а також оновлює понад 30 секторальних законів. Тепер ППП зможе запрацювати у тих сферах, де раніше це було майже неможливо через юридичні бар’єри.

 

uaprom.info

 

Експортний попит на кукурудзу в Україні буде високим до кінця червня, а з липні на світових ринках збільшиться пропозиція врожаю з Південної Америки

 

Дощі в Аргентині та Бразилії затримують збирання кукурудзи, що дозволяє українським фермерам отримувати високі ціни за кукурудзу у червні, хоча аналітики очікували їх зниження під тиском пропозиції з Південної Америки.

Минулого тижня експортні ціни попиту на кукурудзу в портах Україні залишались на рівні 220–222 $/т або 10 400–10 600 грн/т, оскільки трейдери докупали невеликі партії, тоді як пропозиція від фермерів була на низькому рівні.

Форвардні ціни на кукурудзу нового врожаю з поставкою у жовтні виросли на 3-4 $/т до 198–200 $/т на тлі підвищення котирувань на біржі в Парижі, але збирання пшениці та кукурудзи в Аргентини і Бразилії обмежить зростання цін, і ф’ючерси в Чикаго вже дещо знизилися.

На тлі сухої погоди в зоні вирощування кукурудзи серпневі ф’ючерси на кукурудзу в Парижі на Euronext за тиждень виросли на 5,8% до 198,75 €/т або 228,4 $/т (-0,5% за місяць), а листопадові – на 4,7% до 207,5 €/т або 238,5 $/т (+2,2%).

Липневі ф’ючерси на кукурудзу на СВОТ в Чикаго за тиждень впали 3,5% до 168,9 $/т (-7,2% за місяць) під тиском підвищення прогнозів врожаю в Аргентині та сприятливої погоди у США, але грудневі знизились лише на 0,5% до 173,3 $/т (–2,2%).

Ціни пропозицій аргентинської кукурудзи наразі нижчі, ніж американської, а у липні – серпні на ринок вийде рекордний другий врожай кукурудзи, який наразі обмолочений на 10% площ.

За даними Зернової біржі Буенос-Айресу, кукурудза в Аргентині зібрана на 50% площ, і в окремих регіонах урожайність перевищила прогнозовану, хоча тривалі дощі затримують збирання врожаю. Тому прогноз виробництва на 2024/25 МР залишено на рівні 49 млн тонн.

 

graintrade.com.ua