Великі ідеї для вашого бізнесу
вул. Загородня, 15
м. Київ, Україна, 03150
0 800 30-50-74

14 червня 2021 року підписано меморандум про співробітництво між ДП “Держзовнішінформ” та Держмитслужбою

14 червня 2021 року підписано меморандум про співробітництво між ДП “Держзовнішінформ” та Держмитслужбою
Опубліковано 26.08.2021

Дефіцит мікропроцесорів скоротить світове виробництво автомобілів на 9 мільйонів одиниць

У сучасній автомобільній промисловості комп’ютерні чіпи використовують повсюдно – від систем запуску і гальмування до систем допомоги водієві і мультимедіа. Чим дорожче автомобіль, тим більше мікропроцесорів в ньому використовується.

В 2021 році через дефіциту напівпровідників в світі буде випущено на дев’ять мільйонів автомобілів менше, ніж дозволяють наявні потужності і попит, говориться в дослідженні компанії Boston Consulting Group (BCG). Свій прогноз автори зробили на основі аналізу даних світової автомобільної промисловості (наприклад, аналітичного агентства IHS Markit, оглядів преси, своїх власних звітів).

В першому кварталі 2021 року виробничі втрати світових автовиробників, за даними BCG, склали приблизно 1,4 мільйона одиниць. Найсильніше впало виробництво в Європі – на 428 990 автомобілів, Китаї – на 364 774 і Північній Америці – на 354 442 автомобіля. У другому кварталі виробництво впало ще на 2,6 мільйона одиниць (найбільше в Північній Америці – 866 924 шт., Європі – 743 100 і Китаї – 419 600).

Найбільш істотні втрати виробництва в першому півріччі цього року зазнали автоконцерни Ford (падіння понад 700 000 шт.), Stellantis (марки Chrysler, Citroën, Dodge, Fiat, Jeep і ін. – падіння майже 600 000 шт.) І Renault- Nissan-Mitsubishi (падіння понад 415 000 шт.).

В третьому і четвертому кварталах, за прогнозами BCG, падіння складе ще від 3 до 5 мільйонів одиниць.

Дефіцит мікросхем на світовому ринку виник в результаті пандемії коронавируса нового типу, яка спровокувала значне зростання попиту на побутові комп’ютери і інтелектуальне медичне обладнання на тлі примусового закриття на карантин автозаводів по всьому світу і падіння попиту з боку автовиробників.

Скасування обмежень і швидке відновлення виробництва в автопромі збіглося з переорієнтацією виробників чіпів на побутову електроніку і виник дефіцит. Цьому сприяли посуха в Тайвані, через яку виникли проблеми з заводами найбільшого виробника чіпів – TSMC, пожежа на заводі великого обробника кремнієвих плат Renesas Electronics в Японії, колапс в американському штаті Техас, викликаний аномальними морозами, в результаті чого були тимчасово зупинені фабрики, належать Samsung Electronics, NXP Semiconductors і Infineon.

Поставки мікросхем поступово відновлюються, однак пандемія продовжує вносити свої корективи, вважають в BCG.

«Більше активного відновлення виробництва в третьому кварталі не відбувається через спалах штаму« дельта ». Ми очікуємо вихід пропозиції мікрочіпів до рівня, коли воно зможе задовольнити попит галузі, не раніше другого півріччя 2022 року », – попереджає голова BCG в Росії і СНД, керівник напрямку автомобілебудування Владислав Бутенко.

 

metallurgprom.org