Великі ідеї для вашого бізнесу
вул. Загородня, 15
м. Київ, Україна, 03150
0 800 30-50-74

14 червня 2021 року підписано меморандум про співробітництво між ДП “Держзовнішінформ” та Держмитслужбою

14 червня 2021 року підписано меморандум про співробітництво між ДП “Держзовнішінформ” та Держмитслужбою
Опубліковано 05.05.2021

Держекоіспекція розпочинає лабораторні дослідження пального на АЗС

Державна екологічна інспекція (ДЕІ) з травня розпочинає проводити лабораторні аналізи якості нафтопродуктів на автозаправних станціях. Про це в інтерв’ю «Українським новинам» повідомив глава Держекоінспекції Андрій Мальований.

«На сьогодні за законом Держекоінспекція – єдиний орган ринкового нагляду, який повинен перевіряти якість нафтопродуктів, і з травня ми почнемо масштабно відбирати зразки і оприлюднювати результати – які АЗС торгують неякісними нафтопродуктами», – заявив чиновник.

За його словами, відомство вже розпочало процедуру закупівель послуг із проведення аналізів пального у незалежних лабораторій, але до кінця року саме планує отримати акредитацію для таких процедур.

«Уперше ми отримали кошти на лабораторний аналіз зразків пального, і зараз відбуваються процедури закупівлі послуг для аналізу, тому що наші лабораторії такої акредитації не мають. До кінця року ми плануємо її отримати і зможемо робити експертизу (до 25 параметрів складу хімічних речовин і металів у пальному) власними силами», – зазначив він.

Державна екологічна інспекція в 2020 році здійснила 848 заходів з контролю якості палива на АЗС і АГЗС, що на 37% більше, ніж позаторік.

Тим часом, самі учасники ринку скаржаться на дії інспекторів ДЕІ, заявляючи про їх упередженість і безапеляційність.

«Кількість перевірок справді виросла. Та це не про якість пального. Ми зіткнулися зі штрафами за неправильно оформлені документи. При цьому на нашу пропозицію провести лабораторні дослідження і тоді вже казати про порушення або ж їх відсутність ми отримали відмову», – скаржився один із власників мереж АЗС.

Крім того, ринок нарікає на те, що під приціл Держекоінспекції потрапили тільки легальні учасники, а тіньовий сегмент, який помітно виріс у 2020 р., залишається поза увагою перевіряючих.

Нагадаємо, квітневе дослідження Інституту споживчих експертиз, в об’єктиві якого опинився бензин А-92, показало перевищення норм вмісту сірки і бензолу в зразках SunOil і Мotto, а в пальному, закупленому на станціях «БРСМ» і SunOil, було виявлено сліди амінів – токсичної речовини, забороненої до використання в паливах не тільки в Україні, але і в Європі й США. У результаті інститут був змушений заявити про припинення програм маркетингової підтримки зазначених мереж.

Консалтингова група «А-95» прогнозує, що через нелегальне виробництва нафтопродуктів на міні-НПЗ і нафтобазах, а також через порушення касової дисципліни на АЗС державний бюджет України в 2021 р. недоотримає понад 22 млрд грн акцизу і ПДВ, або на 21% більше, ніж у 2020 р.

enkorr.ua