11 українських компаній взяли участь в якості експонентів у виставці БіоФах 2016 в м. Нюрнберг (Німеччина), які запропонували широкий асортимент органічної продукції, якою відома Україна, в тому числі, зернові, олійні і зернобобові культури, соняшникове насіння і олію, крупи/пластівці, дикорослі/культивовані ягоди та ягідні пасти, а також послуги сертифікації. Національний павільйон України привернув багато уваги з боку тисяч відвідувачів з усього світу, адже органічний сектор України знаходиться в центрі уваги щодо пошуку нових джерел постачання органічної продукції через стрімке зростання попиту на органічні продукти харчування в усьому світі. БіоФах (Німеччина) – це найбільша торгівельна виставка органічної продукції в світі, в якій беруть участь понад 2500 експонентів з 90 країн.
За даними «Федерації органічного руху України» площа сертифікованих органічних земель в Україні стабільно зростає. Наразі близько 400 000 га сільськогосподарських земель обробляється за органічними методами майже 200 органічними операторами. Органічне сільське господарство також є однією з пріоритетних сфер «Єдиної комплексної стратегії розвитку сільського господарства та сільських територій на 2015-2020 роки», розробленої Міністерством аграрної політики і продовольства України. В наступні роки очікується подальше зростання площ органічних земель.
«Україна широко відома як «житниця Європи»; завдяки розміру та родючим чорноземам Україна має дуже сприятливі умови для сільськогосподарського виробництва», – каже Сергій Галашевський, генеральний директор українського сертифікаційного органу «Органік Стандарт». «Але якщо раніше Україна в органічному секторі сприймалась як новачок, то тепер, завдяки отриманому досвіду, Україна стала рівноцінним партнером в органічному світі».
«Виставка нас приємно вразила та перевищила наші очікування», – говорить Гліб Лук’яненко, генеральний директор ПП «Агроекологія». «І хоча компанія є піонером у органічному виробництві в нашій країні, ми вперше беремо участь в БіоФах та маємо зазначити, що її роль в Україні недооцінюється. Відвідання виставки надзвичайно важливе для розуміння справжнього попиту на органічну продукцію, тенденції ринку та ділові можливості».
В рамках БіоФах однім з найважливіших заходів для українських експонентів став Форум «УКРАЇНА ЯК НАДІЙНИЙ ПОСТАЧАЛЬНИК ОРГАННОЇ ПРОДУКЦІЇ». Організований 11 лютого він зібрав близько 80 зацікавлених осіб з 10 країн. Органічні компанії-трейдери з різних країн Європи, які взяли участь у Форумі, підкреслили визначну роль України як багатообіцяючої країни-виробника і експортера органічної продукції. «Завдяки Форуму ми змогли започаткувати конструктивний відкритий діалог з Європейською Комісією щодо удосконалення торгівельних відносин та постачання продукції з України», – говорить Ксенія Гладченко, директор консультаційного органу ТОВ «КьюС». Генеральний консул України в Мюнхені пан Костюк також підкреслив важливість такої співпраці і висловив свою підтримку Форуму, який, сподіваємося, стане гарною традицією в рамках БіоФах.
«Загалом Український національний павільйон був дуже успішним», – підсумовує один із організаторів Катерина Малькова (Шор), менеджер проектів Інформаційного центру «Зелене досьє». «Вплив нашого павільйону був чудовий, він підтримує не лише експонентів, але й імідж нашої країни в цілому. Відвідувачі вражені нашою відкритістю та гостинністю!». Як зазначає Олена Березовська, голова громадської спілки виробників сертифікованої органічної продукції «Органічна Україна», Україна проходить важливий процес: «Україну все більше сприймають не лише важливим постачальником органічної сировини, але й рівноцінним діловим партнером, який пропонує готову і фасовану продукцію високої якості».
«Звичайно масштаби виставки вражають і успіх кожної країни залежить від співпраці всіх зацікавлених сторін. Ми провели зустрічі з представниками Польщі, Чехії та Угорщини, щоб вивчити їх досвід участі в цьому заході. Розвиток органічного виробництва в цих країнах в значній мірі підтримується державою. Кожна країна має свої стратегії, щоб привернути увагу, і Україна робити шукає свою стратегію, але вже зараз ми бачимо перспективи приватно-державного партнерства в цій сфері», – говорить Антон Порембський, начальник відділу з питань агропромислового комплексу, ДП «ДЕРЖЗОВНІШІНФОРМ».
Національний павільйон України організовано консорціумом трьох ключових учасників органічного ринку України: Інформаційним центром «Зелене досьє», сертифікаційним органом «Органік Стандарт» та консультаційним органом «КьюС». Окрім 11 компаній-експонентів, організацію павільйону підтримав швейцарсько-український проект «Розвиток органічного ринку в Україні», що впроваджується Дослідним інститутом органічного сільського господарства за фінансової підтримки Державного секретаріату Швейцарії з економічних питань (SECO) та проект «Екологізація економіки в країнах Східного партнерства» (EaP GREEN), що фінансується Європейською Комісією і впроваджується Програмою ООН з навколишнього середовища (UNEP). Додаткову підтримку надало Державне підприємство «Державний інформаційно-аналітичний центр моніторингу зовнішніх товарних ринків» (Держзовнішінформ, ДЗІ), яке є провідним дослідним і експертним центром під управлінням Міністерства економічного розвитку і торгівлі України.
В національному павільйоні України у БіоФах 2016 взяли участь такі компанії-експоненти: