Великі ідеї для вашого бізнесу
вул. Загородня, 15
м. Київ, Україна, 03150
0 800 30-50-74

14 червня 2021 року підписано меморандум про співробітництво між ДП “Держзовнішінформ” та Держмитслужбою

14 червня 2021 року підписано меморандум про співробітництво між ДП “Держзовнішінформ” та Держмитслужбою
Опубліковано 30.03.2021

Для будівництва євроколії розглядають кілька джерел фінансування – Мінфін

Для проєктів будівництва залізничної колії європейського стандарту (євроколії) між великими містами України розглядаються кілька джерел фінансування.

Як передає Укрінформ, про це розповів заступник міністра фінансів Олександр Кава в інтерв’ю для “НВ Бізнес”.

“На сьогоднішній день розглядаються кілька джерел фінансування для цих (будівництва євроколії – авт.) проєктів: безпосередньо за рахунок Укрзалізниці, за рахунок кредитів, які будуть виплачуватися державою, а також за рахунок державного бюджету”, – сказав Кава.

Він зазначив, що проєкти будівництва високошвидкісних залізниць, як правило, не окуповуються в чистому вигляді, проте вони дають потужний поштовх соціально-економічному розвитку регіонів і країни в цілому.

За словами Кави, про можливості і доцільність реалізовувати такі проєкти можна буде говорити після підготовки техніко-економічного обґрунтування (ТЕО) – документа, який дозволить оцінити існуючі та перспективні пасажиропотоки, маршрути, черговість їх запуску, а також вартість і терміни реалізації проєкту. Цьогоріч планується розпочати роботу з підготовки ТЕО.

“Євроколію для України доцільно починати розвивати на залізничних маршрутах, що з’єднують прикордонні українські міста з європейськими залізницями. Більш того, в Україні вже є ділянки залізниці з шириною колії 1 435 мм. Наприклад, із Польщі євроколія доходить до Ковеля, а з Угорщини та Словаччини через Чоп до Мукачева”, – пояснив заступник міністра.

Він додав, що євроколію від Чопа планується продовжити до Ужгорода, що дозволить запустити прямі поїзди до Праги, Братислави, Відня, Мюнхена, Бухареста, Софії та інших європейських міст. У 2021 році з державного бюджету передбачено фінансування підготовки проєктної документації для цього будівництва.

Крім цього, в Україні заплановане будівництво хабів пересадки з української колії на європейську у Львові, Ужгороді, Ковелі та Чернівцях.

Як повідомляв Укрінформ, заступник міністра інфраструктури України Дмитро Абрамович під час всеукраїнського форуму «Україна 30. Інфраструктура» розповів, що проєкт високошвидкісного залізничного сполучення в Україні розпочнуть втілювати у життя вже у 2021 році. Планується, що перша така залізнична євроколія з’єднає місто Львів із країнами Європи.

За словами Абрамовича, якщо нині шлях від Києва до Львова, а це 611 км, можна подолати за 5 годин, то за умови реалізації цього проєкту час можна буде скоротити до 2 год. 40 хв.