Комітет за заявою ТОВ «СП «Нібулон» дослідив питання встановлення Міністерством інфраструктури України ставок портових зборів та знижок до них і виявив, що ці збори були затверджені за відсутності Методики розрахунку розмірів ставок портових зборів та без відповідного економічного обґрунтування.
За законом розміри портових зборів – корабельного, причального, канального та інших – мають встановлюватись для кожного морського порту відповідно до затвердженої методики, а кошти від цих зборів спрямовуються виключно за цільовим призначенням – для фінансування утримання відповідних споруд.
Економічна привабливість морських портів та послуг відповідних стивідорних компаній для вантажовідправників та вантажоотримувачів і судновласників значною мірою залежить від розміру портових зборів, адже високі ставки призводять до підвищення судновласниками (перевізниками) ставок фрахту, що за інших рівних умов знижує конкурентоздатність портових операторів.
Тому Комітет 6 лютого 2020 року прийняв рішення, яким визнав дії Міністерства інфраструктури України з встановлення розмірів ставок портових зборів та знижок до них за відсутності затвердженої Методики розрахунку таких зборів порушенням законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді антиконкурентних дій органу влади, які можуть призвести до спотворення конкуренції.
Комітет зобов’язав Міністерство протягом 4 місяців розробити та затвердити прозору і недискримінаційну методику розрахунку розмірів ставок портових зборів.
Наявність такої методики дозволить визначити реальний рівень ставок портових зборів, запобігатиме встановленню непрозорих, дискримінаційних та економічно необґрунтованих розмірів ставок портових зборів, отже – сприятиме розвитку конкуренції.
Джерело: АМКУ.