ДП «Держзовнішінформ» здійснює моніторинг цін на зовнішньому і внутрішньому ринках, згідно з наказом Міністерства розвитку і торгівлі України.               Інформаційно-аналітичні продукти компанії включені Державною податковою службою України до переліку джерел інформації для отримання котирувальних цін.               Нормативно-правові акти

Бізнес-плани для перспективного та стабільного бізнесу.               14 червня 2021 року підписано меморандум про співробітництво між ДП “Держзовнішінформ” та Держмитслужбою
Опубліковано 06.07.2021

МІУ має намір з вересня підняти тарифи на залізничні перевезення вантажів 1-го і 2-го класів

Міністерство інфраструктури (МІУ) оприлюднило проєкт наказу про двоетапне підвищення тарифів на вантажоперевезення вантажів 1-го і 2-го тарифних класів з вересня на 8%, а із січня 2022 року – на 20% і 6,5% відповідно. Проєкт наказу розміщено на сайті відомства.

Метою прийняття наказу є зміна рівня тарифів на перевезення вантажів і порожніх вагонів, а також врегулювання питання щодо часткового зменшення перехресного субсидування між вантажами.

У пояснювальній записці до проєкту зазначено, що тарифи для низьковартісних вантажів, що встановлювалися ще в 1997 році, на 28,1% нижчі від середнього рівня тарифів (тарифи 2-го класу). Для вантажів 1-го класу тарифи були на 20% нижчими від середнього рівня, а для вантажів 3-го класу (з урахуванням металопродукції та нафтопродуктів) – на 23,9% вищими від середнього рівня.

«Відтоді диспропорція між рівнями тарифних класів постійно збільшувалася. При цьому плата за перевезення вантажів 1-го і 3-го класів відрізняється більше ніж удвічі, а позакласної групи вантажів і 3-го класу вантажів – майже в три рази, тоді як витрати на транспортування не залежать від роду вантажу у вагоні» , – відзначило Мінінфраструктури.

Відзначається, що в загальних обсягах перевезень вантажі позакласної групи й 1-го тарифного класу становлять близько 70%. Відповідно вони здійснюються з негативною рентабельністю. Частка перевезення вантажів 3-го тарифного класу в загальному обсязі перевезення (експорт, імпорт, внутрішнє сполучення) з 2008 року зменшилася з 15,9% до 10,8%, у т.ч. частка чорних металів зменшилася з 9,3% до 6,6%.

Щоб врегулювати питання щодо часткового зменшення перехресного субсидування між вантажами, планується запровадити такі зміни:

  • встановити тарифи для вантажів позакласної групи на діючому рівні для вантажів 1-го тарифного класу;
  • поступово збільшити рівень тарифів на перевезення нинішньої групи вантажів 1-го тарифного класу: на 8% з 1 вересня 2021 року і ще на 20,4% з 1 січня 2022 року;
  • поступово збільшити рівень тарифів на перевезення вантажів 2-го тарифного класу на 8% з 1 вересня 2021 року і ще на 6,5% з 1 січня 2022 року.

«Також планується встановити коефіцієнт за перевезення порожнього вагону з-під вивантаження вантажів 1-го тарифного класу і вантажів позакласної групи під наступне навантаження на рівні тарифів з-під вивантаження вантажів 2-го тарифного класу, продуктів харчування та енергетичних газів під наступне навантаження», – резюмується в повідомленні.

Внаслідок прийняття проєкту МІУ очікує збільшити доходи «Укрзалізниці» – на 1,8 млрд грн у 2021 році і на 10,091 млрд грн у 2022 році; збільшити надходження в бюджет – на 100,4 млн грн у 2021 році та на 534,2 млн грн у 2022 році.

Зауваження та пропозиції приймаються міністерством протягом 30 днів з дня публікації проєкту.

Нагадаємо, що в травні новий міністр інфраструктури Олександр Кубраков виступив за підвищення тарифів АТ «Укрзалізниця» на вантажоперевезення. Колишнє керівництво УЗ заявляло, що не має наміру в 2021 році підвищувати тарифи на залізничні вантажні перевезення. Натомість компанія планувала знижувати собівартість своїх послуг.

Як повідомляв GMK Center, за підсумками 2020 року «Укрзалізниця» скоротила перевезення вантажів на 2,3% в порівнянні з 2019-м – до 305,4 млн т. Перевезення металопродукції скоротилися на 4,2% – до 20,5 млн т, а руди – зросли на 6,9%, до 79,7 млн ​​т.

 

gmk.center