Ці тимчасові причали суттєво допоможуть нашим фермерам, бо одна справа, коли ви завантажуєте 1,5 тис. тонн на судно, і зовсім інша, коли ви перевозите таку саму кількість, але по 22 тонни. Уявляєте, скільки це машин, скільки витрат, скільки черг на митниці буде скорочено тільки завдяки водному транспорту?”,— зазначив міністр.
Також він акцентував на різниці у вартості перевезень наземним та водним транспортом, назвавши її «фантастичною».
Для водного транспорту ми говоримо про €13 за тонну. З небезпеками, викликаними війною, та небезпеками в порту Рені, йдеться про €15-20 за тонну. Водночас, для наземного транспорту вартість перевезення становить €45-60 євро за тонну”, — пояснив Боля.
Окрім будівництва причалів, Молдова шукає фінансування робіт із ремонту залізниць для полегшення транспортування та транзиту зерна, у тому числі українського. Зокрема, ідеться про залучення $3 млн із програми «Шляхи солідарності» на ремонт ділянки залізниці Кагул—Джурджулешти. Рух на цій ділянці було припинено після того, як на відрізку завдовжки близько 300 м відбувся обвал. В результаті сільськогосподарські вантажі мають проходити додаткову дистанцію, що означає вищі витрати.
ports.ua