Опубліковано 13.08.2019

На 20% збільшився експорт м’ясної продукції

У І півріччі 2019 року експорт продукції м’ясної групи збільшився проти січня-червня 2018 року майже на 20% – до 364 млн USD, повідомляє прес-служба Інституту аграрної економіки.

Позитивних зрушень в експорті м’яса та субпродуктів вдалося досягти завдяки двом чинникам.

Перш за все, це триваюча широка географічна диверсифікація та закріплення на нових ринках збуту після втрати російського. Якщо ще у 2015 році позиції основного імпортера українського м’яса та субпродуктів утримувала Росія, то з 2017 року переважають поставки на ринки країн Європи, Азії та СНД.

За шість місяців 2019 року найбільше продукції м’ясної групи – 21% – закупила Саудівська Аравія, яка в нинішньому році продовжує очолювати рейтинг імпортерів вітчизняного м’яса.

Значно менші закупки здійснюють Нідерланди (14,9%), Словаччина (9,1%), Білорусь (5,0%), Азербайджан та Ірак (по 4,8%).

Сукупно ці країни акумулюють близько 60% експорту вітчизняної м’ясопродукції у грошовому виразі.

Другим чинником є триваюче з 2016 року збільшення обсягів експортних поставок м’яса птиці. Ця тенденція зберігалася у І півріччі 2019 року в частині зростання вартості та обсягів експортних поставок цього виду м’ясної продукції.

Якщо за шість місяців 2018 року обсяги поставок м’яса птиці збільшилися проти відповідного періоду 2017 року лише на 3%, то у І півріччі 2019 року виросли проти минулорічних показників за січень-червень майже на 38% і сягнули 211 тис. т.

Вартість експорту цього виду м’ясної продукції збільшилася на 28% – з 241 млн дол. США до 307 млн USD.

 За прогнозами науковців Інституту аграрної економіки, тенденція щодо збільшення обсягів експорту цього виду продукції зберігатиметься й 2019 року.