Великі ідеї для вашого бізнесу
вул. Загородня, 15
м. Київ, Україна, 03150
0 800 30-50-74

14 червня 2021 року підписано меморандум про співробітництво між ДП “Держзовнішінформ” та Держмитслужбою

14 червня 2021 року підписано меморандум про співробітництво між ДП “Держзовнішінформ” та Держмитслужбою
Опубліковано 18.06.2021

На ринку вершкового масла обсяг фальсифікату становить 20% – експерт

Про це повідомив Станіслав Войтович, власник групи компаній «Терра Фуд».

«Обсяг фальсифікату на ринку вершкового масла в Україні становить на сьогодні не менш 20%. Простими словами: кожен п’ятий виробник – найчастіше це дрібні виробники-одноденки – продає підробку, яка містить жири нетваринного походження», – розповідає експерт.

За словами Войтовича, по-перше, бізнес чекає від держави чіткої підтримки чесних виробників масла в частині боротьби з виробниками підробок і дезінформацією щодо визначення якості продукту в інформаційному полі.

«По-друге, компетентні органи повинні сформувати цілісну законодавчу базу, яка не суперечить собі самій, і забезпечити дієвий контроль за якістю і безпекою харчових продуктів. Наприклад, як довго може тривати ситуація, коли законом не визначено поняття „фальсифікат“», – зауважує підприємець.

По-третє, держоргани повинні не тільки накладати величезні штрафи на недбайливих бізнесменів, а й домагатися їх сплати. Якщо цього немає, то у підприємств-фальсифікаторів буде відсутній страх перед фінансовим покаранням. А це точно не мотивує їх працювати чесно.

«У цій боротьбі держава однозначно може розраховувати на підтримку великих гравців на ринку масла та інших молочних продуктів. А на кону – не просто питання застосування законів, а здоров’я українців», – підкреслює Станіслав Войтович.

Слід додати, що в 2020 році ГО «Громадський контроль» ініціювали спільний з «ТСН Тиждень» медіапроєкт «СТОП фальсифікат». Його непрямим результатом стало накладення Антимонопольним комітетом України від 10 листопада штрафу на 5 недобросовісних виробників в розмірі 30 млн гривень.

«На жаль, паралельно з цими професійними ініціативами існують і аматорські „тест-драйви“ якості масла. Вони робляться буквально на дому, „на коліні“ і за допомогою підручних засобів. Особливо це заняття популярне в YouTube. Так, наприклад, відео, в якому його автор аналізує продовольчі товари щоденного споживання, набирають від 100 тис. до 300 тис. переглядів. Якість масла перевіряють в окропі або взагалі на око», – коментує бізнесмен.

Станіслав Войтович наголошує, що підсумки цих перевірок плачевні і недалекі від того, що споживачі читають в інтернеті, а багато хто довіряє цій інформації. Крім того, через свою некомпетентність відеоблогери можуть транслювати відверту брехню і, відповідно, «бити» по репутації великих виробників.

«Якщо говорити про повний цикл, перевірка безпеки і якості починається з першого етапу – тестування сировини. Виробники національного масштабу працюють виключно з перевіреними фермерськими господарствами, купуючи у них молоко тільки високої якості. Далі йде сепарування вершків, нормалізація, пастеризація і так далі – на кожній стадії перевірка здійснюється відповідно до стандартів і сертифікації міжнародного рівня. Фізико-хімічні показники визначаються виключно лабораторним методом. А відсутність рослинних жирів можна визначити лише хроматографом. Це дороге устаткування, яке можуть собі дозволити тільки великі виробники», – підсумував власник групи компаній «Терра Фуд».

Agravery.com