Глобальна нестача мікрочіпів вже призвела до скорочення, а в окремих випадках і повної зупинки виробництва автомобілів. Тепер світовій автомобільній промисловості загрожує дефіцит магнію. Близько 90% світових запасів магнію надходить із Китаю. Магній – це метал, який життєво важливий для виготовлення різних автомобільних компонентів. Його сплав із алюмінієм широко поширений і використовується у всьому: від паливних баків до рам сидінь та легкосплавних дисків.
Уряд Китаю через енергетичну кризу вже примусово зупинив 35 із 50 плавильних заводів із виробництва магнію, і наслідки незабаром відчуються у всьому світі. Перші ознаки того, що дефіцит магнію, що насувається, може завдати ще одного жорстокого удару по автомобільній промисловості, з’явилися наприкінці серпня 2021 року.
Комісія з розвитку та досліджень міста Юйлінь випустила повідомлення про нові обмеження на виробництво магнію в Китаї принаймні до кінця року. Через ці обмеження одні заводи повністю зупиняться, а інші скоротять виробництво наполовину. Ця подія викликала швидкий та різкий стрибок цін на метал. Потрібно було лише 30 днів, щоб це справило серйозний вплив на запаси в галузі.
За оцінками компанії-аналітика сировинних ринків Fastmarkets, з середини вересня 2021 року вартість магнію становила 40-45 тис. юанів (6207-6983 доларів) за тонну, що на 36% більше, ніж місяцем раніше. Є ознаки того, що коли з’являться звіти за жовтень та листопад, ціни виявляться ще більшими.
Таким чином, сформувався своєрідний дефіцитний «дует» – мікрочіпи/магній, що надалі може призвести до того, що вся автомобільна промисловість зазнає серйозних труднощів до початку наступного року.
ukrautoprom.com.ua