ДП «Держзовнішінформ» здійснює моніторинг цін на зовнішньому і внутрішньому ринках, згідно з наказом Міністерства розвитку і торгівлі України.               Інформаційно-аналітичні продукти компанії включені Державною податковою службою України до переліку джерел інформації для отримання котирувальних цін.               Нормативно-правові акти

Бізнес-плани для перспективного та стабільного бізнесу.               14 червня 2021 року підписано меморандум про співробітництво між ДП “Держзовнішінформ” та Держмитслужбою
Опубліковано 17.06.2021

Нардепи пропонують оподатковувати “надприбуток” експортерів

Верховній Раді пропонують запровадити граничні ціни на деякі види експортної продукції, за перевищення яких компанії-експортери зобов’язані будуть сплачувати до держбюджету 50% від доходів, отриманих понад встановлюваний ліміт, що дасть змогу поповнити держбюджет на загальну суму $6,37 млрд на рік та переспрямувати ці кошти на підтримку соціальної сфери.

Відповідний законопроект №5666 зареєстрували у Верховній Раді 16 червня народні депутати Олег Дунда, Богдан Яременко та Олександр Аліксійчук (усі – парламентська фракція “Слуга народу”).

Згідно з пояснювальною запискою до законопроекту, пропонується справляти 50%-й податок з частини валютної виручки, що перевищує встановлювані законопроектом ліміти. Для пшениці ліміт запропоновано встановити на рівні $230/тонна (станом на 1 червня її середня експортна ціна становить $283/тонна), кукурудзи – $170/тонна ($271/тонна), рапсу – $350/тонна ($568/тонна), вівса – $230/тонна ($265/тонна), соняшникової олії – $850/тонна ($1300/тонна). Відповідно, у разі справляння 50%-го податку з частини прибутку, отриманого експортерами понад встановлені ліміти, держбюджет отримає $0,45 млрд від оподаткування експортованої пшениці, кукурудзи – $1,21 млрд, рапсу – $0,44 млрд, вівса – $0,01 млрд, соняшникової олії – $1,57 млрд, йдеться в документі.

Пропонується також оподатковувати прибуток експортерів залізної руди, сталевого брухту та арматури, алюмінію, міді, цинку та нікелю, що перевищує встановлювані ліміти.

Згідно з пояснювальною запискою до документа, оподаткування “надприбутків” у зазначених товарних групах дасть змогу поповнити держбюджет на загальну суму $6,37 млрд на рік.

“Податком обкладається саме надприбуток, тобто той прибуток, який отримав суб’єкт господарювання, скориставшись вдалою кон’юнктурою. Зазвичай це тимчасовий захід, який застосовується, коли бюджет країни відчуває гострий дефіцит”, – пояснюють автори законопроекту.

Водночас нардепи посилаються на іноземний досвід щодо надприбутку. За їхніми даними, схоже оподаткування застосувала Велика Британія під час Першої світової війни, тоді на користь держави стягувалося 40-80% прибутку великих виробничих компаній, що виконували держзамовлення на постачання озброєння в армію. Німеччина тимчасово підвищувала прибутковий податок після об’єднання в 1991 році, Австралія – після повені 2011 року, Японія – після землетрусу 2013 року.

“Схожий податок стягували у США з нафтовидобувників наприкінці минулого століття. А в Норвегії та Казахстані стягується й досі”, – пояснюють автори законопроекту.

Акумульовані у такий спосіб кошти законопроект №5666 пропонує переспрямувати на соціальну сферу. Зокрема, пропонується шляхом внесення відповідних змін до Бюджетного кодексу України створити Державний фонд соціальної підтримки населення, кошти якого щокварталу рівними частинами розподілятимуть між одержувачами пільг і житлових субсидій та одержувачами деяких видів допомоги, компенсацій, грошового забезпечення та оплати послуг окремим категоріям населення.

 

ua.interfax.com.ua