У 2022 року тривала географічна диверсифікація збуту м’яса та їстівних субпродуктів птиці українського виробництва. Нині ця продукція експортується до країн Близького Сходу, Азії, Євросоюзу, СНД та Африки. При цьому частка країн ЄС у вартісному еквіваленті зросла, як порівняти з 2021 роком, до 39%.
На цьому наголосив заступник директора Національного наукового центру «Інститут аграрної економіки» Микола Пугачов.
Характерною рисою 2022 року стали перестановки в рейтингу ключових імпортерів українського м’яса, зауважив він.
Нідерланди, які у 2017-2019 роках очолювали десятку найбільших споживачів українського м’яса птиці, повернули собі лідерство, закупивши торік понад чверть (27,3%) від загального обсягу експорту на суму $252 млн.
Саудівська Аравія, яка у 2020 та 2021 роках тримала першість серед імпортерів вітчизняного м’яса птиці, перемістилася на друге місце (23,8 %), хоча й збільшила обсяги закупівель до $220 млн.
Значними є також частки Словаччини (7%), Китаю (4,8%), ОАЕ (4,5%), Туреччини (3,6%).
Загалом ці країни принесли 71% доходів від продажів Україною м’яса птиці на глобальному ринку, зазначив Микола Пугачов.
Основною тенденцією 2022 року стало збереження позицій м’ясопродукції українського виробництва на міжнародному ринку за рахунок курятини.
Як повідомлялося, торік експорт м’яса птиці сягнув $853 млн. Хоча птахівнича галузь України зазнала відчутних втрат через війну, експортерам вдалося зберегти показники зовнішніх продажів на типовому рівні, в тому числі завдяки зростанню світових цін, резюмував Микола Пугачов. У цілому ж у 2022 року Україні вдалося збільшити виручку від експорту м’яса та субпродуктів до $925 млн.
agrotimes.ua