Підтверджені загальні обсяги військової техніки, які можуть бути переведені в категорію металобрухту, оцінюються в 1,0–1,2 млн тонн. Про це повідомив голова Експертно-наукової ради УАВтормет Олександр Шейко, пише ZN.UA.
При цьому значні обсяги такої техніки розташовуються в різних регіонах України — головно в Херсонській, Донецькій, Луганській, Сумській, Чернігівській, Миколаївській та інших областях (розрахунки станом на 20.08.2023). Він підкреслює, що такі обсяги є вже достатніми для організації окремого переробного підприємства або суттєвого технічного переоснащення існуючих ливарних підприємств.
За оцінками О.Шейко, приблизна структура утворення металобрухту від можливої утилізації знищеної військової техніки за фізичною вагою: танки (до 30%), броньована техніка для перевезення піхоти (до 40%), автомобільний транспорт різного призначення (до 15%) та інша спеціальна техніка (до 15%). Авіаційна техніка, залишки боєприпасів і стрілецької зброї або спорядження не враховувалися.
“Для отримання товарного металобрухту із знищеної військової техніки необхідно виконати низку технологічних операцій. При цьому суттєво впливає на ситуацію саме логістика — багато знищеної техніки перебуває в місцях, віддалених від населених пунктів, у полях, лісах тощо. Таким чином, загальна вартість таких підготовчих операцій досить висока і в деяких випадках може перевищувати собівартість металобрухту, який утворюється в процесі утилізації”, – відзначає він.
О.Шейко також повідомив, що середні ринкові ціни на брухт чорних металів в Україні станом на кінець серпня 2023 року становили 6200–6500 грн/тонна, або 155–160 євро/тонна, тоді як при експорті — 280–300 євро/тонна. В той же час голова Експертно-наукової ради УАВтормет підкреслив, що “Військовий” брухт легованих сталей практично не користується попитом в Україні, хоча його аналоги за хімічним складом на зовнішніх ринках пропонують по 2500–3000 євро/тонна.
minprom.ua