Як передає Укрінформ, про це заявили в Європейській бізнес асоціації (ЄБA).
«Заплановане підвищення тарифів призведе до зростання тарифного навантаження на бізнес в цілому на 10,1 млрд грн щорічно. Витрати ж підприємств, наприклад, паливно-енергетичного комплексу потенційно зростуть на більш ніж 30% або 2 млрд грн щорічно», – йдеться у повідомленні.
Підвищення тарифів, вважають в ЄБА, матиме катастрофічні наслідки для вугільної та енергетичної галузей. Адже на сьогодні значна кількість підприємств збиткові або дотаційні і знаходяться у скрутному фінансовому становищі. Окрім цього, в Асоціацію впевнені, що суттєво постраждає і будівельна галузь, оскільки лише вартість перевезення щебню може зрости на 30%.
Також в Асоціації припускають, що розрахунковий ефект підвищення доходів Укрзалізниці у випадку впровадження відповідного проєкту, який передбачає близько 10-12 млрд грн сукупно за 2021-2022 роки, є суттєво завищеним.
«Частина вантажів, для яких планується індексація, є гнучкими та при підвищенні вартості залізничних послуг будуть переорієнтовані на автотранспорт, що, з одного боку, не дозволить Укрзалізниці отримати очікуваний рівень надходжень, а з іншого, істотно збільшить навантаження на автодороги, що в свою чергу потенційно призведе до погіршення якості дорожнього покриття», – пояснюють в ЄБA.
Експерти Асоціації також зазначають, що система тарифів Укрзалізниці потребує комплексного перегляду, а не точкового підвищення. І для цього необхідно здійснити реорганізацію Укрзалізниці, що передбачено у проєкті закону «Про залізничний транспорт».
Як повідомлялось, 5 липня 2021 року на сайті Міністерства інфраструктури з’явився проєкт наказу «Про внесення змін до коефіцієнтів, що застосовуються до тарифів Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов’язані з ними послуги». Документ передбачає підвищення тарифів на залізничні перевезення вантажів з 1 вересня 2021 року.
ukrinform.ua