ДП «Держзовнішінформ» здійснює моніторинг цін на зовнішньому і внутрішньому ринках, згідно з наказом Міністерства розвитку і торгівлі України.               Інформаційно-аналітичні продукти компанії включені Державною податковою службою України до переліку джерел інформації для отримання котирувальних цін.               Нормативно-правові акти

Бізнес-плани для перспективного та стабільного бізнесу.               14 червня 2021 року підписано меморандум про співробітництво між ДП “Держзовнішінформ” та Держмитслужбою
Опубліковано 10.05.2023

Порт Констанца готовий перевантажити понад 20 млн тонн збіжжя в разі закриття зернового коридору

Порт Констанца у Румунії в разі закриття зернового коридору зможе перевантажити 12 млн тонн кукурудзи і приблизно стільки ж пшениці, включаючи румунське, сербське та українське зерно. Про це розповів трейдер компанії Cargill Александру Нягу, пише Elevatorist.

Виступаючи на EURO GRAIN HUB Exchange & Forum у Румунії, експерт спрогнозував, що, у разі припинення українського експорту через порти Великої Одеси, в Констанцу надійде близько 6 млн тонн кукурудзи та 4 млн тонн пшениці врожаю 2023 року.

Звичайно, це лише приблизні оцінки. За сценарієм, де «коридор» закритий, ми оцінюємо, що Констанца включно з румунським, сербським та українським зерном, зможе перевантажити 12 млн тонн кукурудзи і приблизно стільки ж пшениці”, — сказав Нягу.

Він зазначив, що в українських портах Рені та Ізмаїл збільшили потужності перевалки, — це дасть можливість експортувати більший обсяг зерна у тому числі через Констанцу.

Більшість учасників ринку сподіваються, що «зерновий коридор» у Чорному морі продовжить роботу. Проте в порту Констанца розглядають сценарії з різними обсягами перевалювання у разі його закриття.

Маємо надію, що коридор не закриють. Можливо, буде невелика зупинка на кілька тижнів чи на місяць між сезонами, але скоріш за все він продовжить працювати. Але навіть якщо «зерновий коридор» закриють, Україна зможе експортувати наступного (маркетингового, —ред.) року 50 млн тонн зерна, тому що логістика через сусідні країни значно покращилася”, — вважає Нягу.

З початку 2022-2023 маркетингового року (МР, липень 2022 — червень 2023) станом на кінець квітня за рахунок зерна з України порт Констанца показав результат в 16,5 млн тонн. У тому числі, через румунський порт експортовано 3,4 млн тонн української кукурудзи.

Росія погрожує вийти із зернової ініціативи з 18 травня — на половині стандартного чотиримісячного терміну дії угоди — якщо не будуть виконані її вимоги. У квітні її представники у СКЦ неодноразово створювали перешкоди для реєстрації суден у зерновій ініціативі та відмовилися працювати за планами українських портів. Це скоротило включення нових суден у зерновий коридор.

17 березня було погоджено продовження дії Ініціативи з безпечного транспортування агропродукції через Чорне море під егідою ООН ще на 120 днів — до середини липня 2023 року. Водночас, російська сторона наполягає, що з її боку угоду продовжено лише на 60 днів.

Наприкінці липня представники України, Туреччини та ООН підписали у Стамбулі Ініціативу щодо безпечного транспортування зерна та продуктів харчування з українських портів, яка покликана частково розблокувати українські морські порти Одеса, Чорноморськ і «Південний» для експорту зерна та добрив. Аналогічну угоду ООН та Туреччина підписали з Росією. Перше завантажене судно в рамках Ініціативи вийшло з Одеського порту 1 серпня.

«Зернова ініціатива» дозволила розблокувати порти Великої Одеси, які до війни на 80% були воротами для агроекспорту, підтримати українських аграріїв, збільшити надходження валютної виручки в Україну, стабілізувати світові ціни на продовольство та запобігти суттєвому погіршенню гуманітарної ситуації в державах, які знаходяться на межі голоду, зокрема Ефіопії, Сомалі, Афганістану.

За даними ООН, зерновим коридором з українських портів станом на 9 травня відправлено 29,9 млн тонн агропродукції до країн Африки, Азії та Європи, у тому числі кукурудзи — 15 млн тонн, пшениці — 8,2 млн тонн, соняшникової олії — 1,5 млн тонн.

 

ports.ua