Розташовані у Миколаївській області морські порти на 90% готові приєднатися до Ініціативи про безпечне транспортування зерна та продуктів харчування, але Росія повинна гарантувати безпеку цього маршруту.
Про це заявив голова Миколаївської обласної військової адміністрації Віталій Кім, передає «Укрінформ».
Миколаївські порти та оператори на 90% готові до роботи по зерновому коридору, але росіяни мають дати згоду, щоб ми запрацювали. Ми не стріляємо по своїх суднах, небезпека йде від росіян. Саме вони обстріляли баржі, які виходили з Миколаївського порту в бік Одеси. Тобто станом на зараз це небезпечно”, — сказав Кім.
Також, за його словами, додатковим чинником того, щоб це сталося, може бути і звільнення Кінбурнської коси від російських загарбників.
Але звільнення Кінбурнської коси — це додатковий чинник, який може відкрити цю можливість. Перший і основний: це згода росіян, щоб зернові порти Миколаївщини запрацювали”, — наголосив Кім.
Наприкінці липня 2022 року представники України, Туреччини та ООН підписали у Стамбулі Ініціативу щодо безпечного транспортування зерна та продуктів харчування з українських портів, яка покликана частково розблокувати українські морські порти Одеса, Чорноморськ і «Південний» для експорту зерна та добрив. Аналогічну угоду ООН та Туреччина підписали з Росією. Перше завантажене судно в рамках Ініціативи вийшло з Одеського порту 1 серпня.
На зустрічі у Стамбулі у листопаді погоджено продовження дії Ініціативи з безпечного транспортування агропродукції через Чорне море під егідою ООН ще на 120 днів — до середини березня 2023 року.
Станом на 31 січня в рамках зернової ініціативи порти Великої Одеси відправили 689 суден із вантажем 19,1 млн тонн агропродукції до країн Африки, Азії та Європи.
«Зернова ініціатива» дозволила розблокувати порти Великої Одеси, які до війни на 80% були воротами для агроекспорту, підтримати українських аграріїв, збільшити надходження валютної виручки в Україну, стабілізувати світові ціни на продовольство та запобігти суттєвому погіршенню гуманітарної ситуації в державах, які знаходяться на межі голоду, зокрема Ефіопії, Сомалі, Афганістану.
ports.ua