Бізнес-плани для перспективного та стабільного бізнесу.               14 червня 2021 року підписано меморандум про співробітництво між ДП “Держзовнішінформ” та Держмитслужбою

Бізнес-плани для перспективного та стабільного бізнесу.               14 червня 2021 року підписано меморандум про співробітництво між ДП “Держзовнішінформ” та Держмитслужбою
Опубліковано 28.02.2023

Посівна не за горами: що буде з цінами на паливо

Ціна пального з початку 2023 року стабільно знижувалась, незважаючи на панічні настрої на тлі ембарго на російські нафтопродукти. Експерти переконані, що навесні підвищення цін не станеться.

Член Експертної ради Міністерства енергетики Геннадій Рябцев зазначив, що поки що немає підстав говорити про можливість суттєвої зміни вартості.

“Ресурсу поки що достатньо для задоволення всіх потреб споживачів. Постачання, які переривалися внаслідок ракетного обстрілу та перерв у енергопостачанні, які призводили до черги на пунктах пропуску, відновилися. Тому доти, доки не фіксуватиметься різке зростання попиту, ціни зберігатимуться”, – зазначає Рябцев.

Директор Консалтингової групи А-95 Сергій Куюн також не бачить цієї весни передумов підвищення ціни пального.

З початку 2023 року пальне на АЗС в Україні стабільно дешевшає. Якщо порівняти ціну станом на 2 січня та 23 лютого, то вона знизилася на:

  • 4,29 гривні – для бензину А-95;
  • 4,47 гривні – для дизельного пального;

Сергій Куюн пояснює, що здешевлення пального відбувається через те, що українські мережі створили рекордні запаси навіть у порівнянні з довоєнними періодами, а постачання не припиняються.

“Ми дуже добре заходимо цієї весни, з великими запасами. Я не виключаю, що ціна може й надалі падати”, – сказав Сергій Куюн.

Зверніть увагу! На думку Сергія Куюна, в Україні вдалося повністю ліквідувати загрозу відсутності пального. Отже, повторно ситуація з дефіцитом навряд чи повториться знову.

Геннадій Рябцев зазначає, що раніше початок весняних польових робіт аж ніяк не впливав на вартість нафтопродуктів. Проте за умов війни ситуація дещо змінилася.

“Зараз ситуація ускладнена тим, що більшість аграріїв не змогли створити запаси і не мають достатнього ресурсу для здійснення великих закупівель. При цьому поставки можливі лише через західні кордони та закупівлі здійснюються лише у Східній Європі.. Якщо на спотовому ринку Європи виникне нестача нафтопродуктів, аграріям буде складно задовольнити свої потреби”, – пояснює експерт.

Також Рябцев додає, потрібно врахувати, що цього року потреби аграріїв будуть значно меншими, ніж два роки тому.

“Тому можна припустити, що скорочення попиту компенсує нестачу ресурсу на вільному ринку”, – розповідає він.

 

agroreview.com