На тлі блокування українських чорноморських портів російськими військами Україна активно розробляє нові маршрути експорту зерна та металургійної продукції до портів Румунії, Польщі та інших країн. Проте різна ширина залізничної колії в Україні та країнах ЄС створює проблему, тому кожна європейська станція з підведеною ширококолійною гілкою дуже важлива для організації перевезень. Особливо перспективним є дунайський порт Галац, з якого баржами можна перевозити товари до портів Чорного моря.
Щоб допомогти Україні з експортом Міністерство транспорту Румунії до 19 травня планує провести тендер на ремонт ширококолійної залізниці між селом Джурджулешти (Молдова) та портом Галац, щоб оперативно запустити маршрут поставок з України через Молдову до Галацу. Таким чином порти Галац та Констанца стануть основними в регіоні портами для перевезення товарів та сировини.
Ремонт ширококолійної лінії довжиною 3,58 тис км та звичайної колії довжиною 1,17 тис км від порту Галац планується зробити протягом 60 днів з дати підписання контракту. Загальна вартість проєкту, який фінансується CFR Infrastructure, складає 1,289 млн леїв (2 млн грн).
Україна також працює над маршрутами експорту через порти країн Балтії, та спільно з Польщею створює логістичну компанію, яка збільшить обсяг залізничних перевезень українських товарів до ЄС та інших країн територією Європи.
Над логістикою поставок через порти Балтики та Румунії працює «Метінвест», а «АрселорМіттал Кривий ріг» обговорює з владою Польщі можливість розміщення в балтійських портах потужностей, необхідних для транспортування металургійної продукції. Компанія Ferrexpo у березні збільшила експорт продукції через порти Дунаю та залізницею до 24 тис. тонн на добу.
graintrade.com.ua