Великі ідеї для вашого бізнесу
вул. Загородня, 15
м. Київ, Україна, 03150
0 800 30-50-74

14 червня 2021 року підписано меморандум про співробітництво між ДП “Держзовнішінформ” та Держмитслужбою

14 червня 2021 року підписано меморандум про співробітництво між ДП “Держзовнішінформ” та Держмитслужбою
Опубліковано 08.12.2020

Стартував амбітний проєкт реконструкції однієї з найстаріших гідротехнічних споруд

Адміністрація Одеського порту починає амбітний проєкт реконструкції Платонівського молу з наміченими змінами конфігурації лівої сторони молу.

Про це повідомили у пресслужбі Одеського порту.

Зазначається, що у листопаді 2020 року Одеською філією Адміністрації морських портів України був укладений договір на розробку проекту реконструкції причалів №12-13 Платонівського молу. Останній раз зазначені гідротехнічні споруди капітально ремонтувалися в 60-і роки минулого століття, коли спеціальна комісія визнала їх непридатними для обробки великотоннажних суден. У наші дні потреба в реконструкції лівого крила Платонівського молу також пояснюється факторами фізичного і морального старіння причальної лінії.

“Проблема технічного стану причалів №12-13 порушувалася інженерами ще років 10 назад. У 2014 році в основу концепції реконструкції було покладено ідею випрямлення причальної лінії, яка зараз утворює непрямий кут. До 2017 року ця ідея була грунтовно опрацьована фахівцями-гідротехніками. Але з різних причин ми ніяк не могли приступити до проектування. І ось, нарешті, в цьому році адміністрації порту вдалося запустити «нульовий цикл» проекту. Вважаю це великим успіхом нашої команди, тому, що мова йде про модернізацію стратегічного активу перевалочної інфраструктури порту”, – розповів начальник адміністрації Одеського порту.

За його словами, на причалах Платонівського молу ведеться інтенсивна перевалка прокату чорних металів, чавуну, зернових і вогнетривкої глини в обсязі понад 2 млн. тонн на рік. Майбутня реконструкція причалів №12-13 орієнтована на збільшення обсягів перевалки, утворення нових складських площ і отримання можливості ставити до причалів судна більшої водотоннажності.

Наголошується, що випрямлення причалів дозволить збільшити довжину загального кордону – з 393 до 420 метрів і отримати додаткові площі. У підсумку річний вантажообіг Платонівського молу повинен вирости з 2,5 до 3,2 мільйона тонн на рік. Це за найскромнішими даними.

Фахівці служби будівництва адміністрації Одеського порту відзначають великий масштаб і неординарність проекту реконструкції причалів №13-14 і ділять процес отримання всієї технічної та дозвільної документації на дві стадії: в 2021 році передбачається завершити розробку ТЕО і пройти експертизу по ньому, на 2022 рік заплановано виконання стадії «проект» і затвердження пакету документації в цілому. При успішному проходженні названих етапів і забезпеченні фінансування, будівельні роботи по проекту можуть початися в кінці 2022-го-на початку 2023-го року.

Довідка

Платонівський мол – одна з найстаріших гідротехнічних споруд Одеського порту. Побудований на місці Великої середньої пристані, запроектованої ще в кінці XVIII століття нідерландським інженером Ф.П. Де-Воланом. У XIX столітті неодноразово перебудовувався.

У 1950-ті рр. був визнаний непридатним для обробки великотоннажного флоту. У 1960-х рр. за проектом А.С. Клеймана (НДІ «ЧорноморНДІпроект») був капітально реконструйований і перетворений на широкий вантажний пірс з 5-ма сучасними причалами для обробки великотоннажних суден.

У 1980 р на базі потужностей Платонівського молу був створений комплекс, який спеціалізувався на експорті генеральних вантажів до В’єтнаму, прийомі імпортного зерна та інших вантажів. З початку 1990-х виробничими потужностями Платонівського молу (причали №№9-13, критий 1-поверховий склад №10, залізничні колії) оперує ТОВ «Новолог». Довжина молу по правій стороні складає 277 м, зліва – 394 м, в торці – 181 м.