Про це заявила віцепрем’єр-міністр з питань європейської та євроатлантичної інтеграції Ольга Стефанішина на онлайн-брифінгу, повідомляє кореспондент Укрінформу.
Стефанішина зауважила, що у питанні лібералізації транзиту української продукції через вітчизняних перевізників на ринок ЄС немає жодної політичної складової. Водночас вона констатувала, що для України це є очевидним бар’єром у торгівлі, а обмеження кількості дозволів на автоперевезення абсолютно не відповідає Угоді про асоціацію, яка передбачає функціонування зони вільної торгівлі.
«На жаль, у двосторонньому діалозі на різних рівнях на даному етапі не вдалося врегулювати це питання. Тому ми звернулися до Європейської комісії. Таке звернення у ході саміту Україна-ЄС озвучив Президент Зеленський, щоб Європейська комісія фасилітувала цей діалог (з Польщею. – ред.)… Тиждень тому я звернулася з відповідним листом до Європейської комісії. Ми очікуємо відповіді щодо форматів, які будуть запропоновані Євросоюзом”, – сказала урядовець.
Водночас вона зауважила, що це питання є нагальним і потребує невідкладного рішення.
“За відсутності динаміки діалогу з боку ЄС ми будемо готові вже у січні розпочати відповідні консультації, які передбачені арбітражним процесом в рамках Угоди про асоціацію. В нас зібрана відповідна аналітика. Сподіваємось, що на етапі консультацій ми зможемо досягти консенсусу щодо цього питання і не буде необхідності рухатися далі по процедурі арбітражного врегулювання”, – зазначила віцепрем’єрка.
Однак, за її словами, навіть ці консультації спрямовані на точкове вирішення питання, адже український експорт зростає.
«Тому ми поставили питання у ширшому контексті – щодо укладення двосторонньої угоди з ЄС стосовно лібералізації транзиту. Сподіваюсь, що в пакеті – і консультації, і розгляд питання щодо угоди – сприятимуть вирішенню цього питання», – резюмувала Стефанішина.
Як повідомляв Укрінформ, Міністерство інфраструктури України пропонує Республіці Польща провести незалежний міжнародний аудит роботи пунктів пропуску на українсько-польському кордоні задля вирішення питання дефіциту польських дозволів на міжнародні вантажні перевезення.
У вересні Прем’єр-міністр України Денис Шмигаль під час спільної пресконференції з главою польського уряду Матеушем Моравецьким у межах XXX Економічного форуму у польському Карпачі попросив збільшити кількість дозволів для українських вантажоперевізників до 200 тис. на рік.
www.ukrinform.ua