ДП «Держзовнішінформ» здійснює моніторинг цін на зовнішньому і внутрішньому ринках, згідно з наказом Міністерства розвитку і торгівлі України.               Інформаційно-аналітичні продукти компанії включені Державною податковою службою України до переліку джерел інформації для отримання котирувальних цін.               Нормативно-правові акти

Бізнес-плани для перспективного та стабільного бізнесу.               14 червня 2021 року підписано меморандум про співробітництво між ДП “Держзовнішінформ” та Держмитслужбою
Опубліковано 25.08.2020

Суди почали ухвалювати рішення щодо списання ЄСВ сплячим ФОПам

Висновки судів ґрунтуються на правовій позиції Великої Палати Верховного Суду від 1 липня 2020 року у справі № 260/81/19.

З 3 червня 2020 року діють окремі положення  Закону «Про внесення змін до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» щодо усунення дискримінації за колом платників» від 13 травня 2020 року № 592-IX щодо списання суми недоїмки, нараховані платникам єдиного внеску з числа фізичних осіб – підприємців (крім підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування) та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, за період з 1 січня 2017 року до дня набрання чинності Законом № 592, а також штрафи та пеня, нараховані на ці суми недоїмки, якщо такими платниками не отримано дохід (прибуток) від їх діяльності, що оподатковується податком на доходи фізичних осіб.

Базовим рішенням, на яке орієнтуються суди у вищезазначеному моменті є саме постанова Великої Палати Верховного Суду від 1 липня 2020 року у справі № 260/81/19. З його повним текстом можна ознайомитися в системі аналізу судових рішень VERDICTUM. Тестовий доступ в систему можна оформити тут.

Згідно з цією правовою позицією ФОП, який отримав свідоцтво про державну реєстрацію як суб’єкт підприємницької діяльності до 2004 року, але не надав реєстраційну картку для внесення відомостей до ЄДР юридичних осіб та фізичних осіб (що зумовлено зміною законодавства), а також практично не здійснював підприємницьку діяльність, не повинен платити єдиний соціальний внесок.

Крім того, у постанові КАС ВС від 29 липня 2020 року у справі № 120/703/19-а зазначено, що за практикою ЄСПЛ, яка сформувалась з питань імперативності правил про прийняття рішення на користь платників податків, у разі існування неоднозначності у тлумаченні прав та/чи обов’язків платника податків слід віддавати перевагу найбільш сприятливому тлумаченню національного законодавства та приймати рішення на користь платника податків (справа “Серков проти України”, заява N 39766/05, пункт 43).

У постанові П’ятого апеляційного адміністративного суду від 4 серпня 2020 року у справі № 540/2773/19 вказано, що під час судового розгляду потрібно окремо оцінювати, наскільки застосування штрафу за несвоєчасну сплату ЄСВ узгоджується зі справедливим балансом, який має дотриманий між вимогами загального інтересу щодо застосування штрафних санкцій та вимогами захисту прав особи.

Аналогічні висновки викладені у рішенні Одеського окружного адміністративного суду від 14 серпня 2020 року у справі № 420/7240/19Третього апеляційного адміністративного суду від 27 липня 2020 року у справі № 340/3409/19 та рішенні Чернігівського окружного адміністративного суду від 20 серпня 2020 року у справі № 620/1297/20.