У червні обсяги постачань дизпального, що має індійське походження, значно збільшилися. За 28 днів в Україну всіма видами транспорту було ввезено 149 тис. тонн цього продукту. За підсумками місяця обсяги постачань можуть перевищити 150 тис. тонн, таким чином імпорт індійського дизпального зросте у півтора раза порівняно з травнем (104,6 тис. тонн), свідчать данні enkorr.
Збільшення продажів індійського палива зумовлено зменшенням обсягів пропозиції продукту турецького виробництва. В Туреччині сезонно зростає внутрішнє споживання палива, через це НПЗ скорочують експортні продажі. Згідно з даними Kpler, у червні Tupras Aliaga Izmir Refinery скоротив відвантаження ДП і газойлю зі 120 тис. тонн до 1,5 тис. тонн. Постачання ДП й газойлю зі STAR Refinery майже не змінилися порівняно з травнем і становили 190 тис. тонн.
Як раніше зазначав enkorr, індійське паливо потрапляє в Україну двома основними каналами — через турецький термінал Мармара і румунську Констанцу. Постачання індійського продукту потребує підвищеної уваги, оскільки частина його обсягів потрапляє в Україну з тих самих портів, де у великій кількості також перевалюється російське дизпальне.
У власному розслідуванні enkorr наводив докази того, що партії індійського дизпального, які потрапляли в Україну насправді могли мати російське походження. За даними Kpler, на початку червня у Констанці розвантажилися два танкери, які привезли 90 тис. тонн дизпального з індійського порту «Сікка», а в середині місяця у Мармару зайшло судно зі 104 тис. тонн продукту. У червні з Jamnagar Refinery, що належить Reliance Industries, на експорт було відвантажено 2,06 млн тонн дизпального й газойлю, таким чином Україна цього місяця була кінцевим споживачем 7% експорту індійської компанії.
enkorr.ua