Українська аграрна конфедерація повідомила про зростання попиту у світі на органічну продукцію українського виробництва.
Так, у 2013 році обсяг експорту становив 35-36 млн євро, а вже за результатами 2015 та 2016 років досяг рекордних 73-75 млн євро. І враховуючи те, що у структурі загального агропродовольчого експорту частка органічної продукції становить всього 0,5%, можемо говорити про значний експортний потенціал органічної продукції, – йдеться у повідомленні конфедерації.
Згідно з повідомленням, за результатами 2015/16 МР в структурі експорту органічної продукції переважали зернові (47% експортної виручки), насіння олійних (23%), жири та олії (5%) та продукція борошномельно-круп’яної промисловості (4%).
Основними експортними культурами, які викликають постійний інтерес з боку європейських імпортерів, залишаються органічна пшениця з високим вмістом протеїну та клейковини (відповідно від 13,5% та 28%), кукурудза, соя, соняшник та ячмінь. Перспективними експортними культурами залишаються льон, жито, люпин, овес як звичайний, так і голозерний. Саме на дані культури зростає попит як світових, так і європейських імпортерів, а маржинальність для вітчизняних виробників є досить високою.
Тим не менш, як зазначають експерти, вітчизняним виробниками варто бути обережними з так званими, «трендовими» культурами. Так, наприклад, останні три роки такою «трендовою» культурою була спельта, яка на експортному ринку зіграла з вітчизняними виробниками досить злий жарт. В 2015-2016 МР через її перевиробництво, як в Україні, так і в країнах ЄС, ціна у розрахунку на тону продукцію впала майже вдвічі (до 220-250 євро за тону необрушеної спельти), порівняно із попередніми роками.
Зазначається, що географія експорту вітчизняної органічної продукції виглядає досить строкато, але представлена в більшості ринком Європейського Союзу. Так, найбільшими імпортерами (у вартісному виразі) за результатами 2016 року стали Німеччина (приблизно 20 млн євро), Польща (12 млн євро), Великобританія (8,7 млн євро), Австрія та Італія (по 7 млн євро), а також Швейцарія (біля 5 млн євро). Незначні обсяги органічної продукції рослинництва українського походження потрапляє і на ринки Північної Америки, зокрема в Сполучені Штати. Серед названих країн, найвищий рівень споживання органічної продукції на душу населення має Швейцарія (262€), США (111 €) та Німеччина (106 €).
При цьому, світові тенденції споживання на сьогоднішній день демонструють щорічне зростання, а загальний обсяг продажу органічних продуктів харчування та напоїв у 2015 році становив 90 млрд євро, що на 10 млрд перевищує показник 2014 року, або на 300% більше від рівня споживання в 2004 році.
За матеріалами: informator.news